Zwaarbevochten zege Hollandscheveld

Afgelopen zaterdag was cvv FitBoys de tegenstander. Een ploeg die het Hollandscheveld in het verleden behoorlijk lastig heeft gemaakt en dat bleek ook weer deze middag. De 1e helft was een gelijk opgaande met kansjes voor beide.

In de 10e minuut kreeg Hollandscheveld een corner te nemen, maar de inzet van Strijker was te slap om de keeper te verrassen. Binnen het kwartier kreeg Hollandscheveld een domper te verwerken als de sterk spelende Blokzijl geblesseerd uitvalt. Kiers was zijn vervanger.

Dat de thuisploeg van wanten weet werd snel duidelijk. Balverlies op het middenveld was er debet aan dat FitBoys in de omschakeling op 1-0 kwam via Hilberts. FitBoys was op dat moment de ploeg die door wou drukken en een schot van dezelfde Hilberts belande op  de paal.

Na de rust een agressiever Hollandscheveld welke de thuisploeg vast probeerde te zetten. De eerste kans  was voor Strijker die een voorzet van Span niet binnen wist te knikken. Een minuut later was het wel raak als een vlot lopende aanval over Snippe en Strijker door Bijl tot doelpunt werd gepromoveerd. Hollandscheveld leek de wedstrijd binnen het uur naar zich toe te trekken, maar een levensgrote kans was niet aan Strijker besteed. In de 65e minuut komt Hollandscheveld goed weg als Vos onder een hoge bal doorgaat maar de spits van FitBoys voor het lege doel over schoot. Toen Odink voor Bijl in het veld kwam werd de aanval ververst van nieuw bloed om wat te forceren.

Uiteindelijk wist Strijker 10 minuten voor tijd de winnende binnen te koppen uit een corner van Snippe. Smetje op de verder sportieve wedstrijd was de rode kaart voor een speler van FitBoys wegens aanmerkingen op de leiding. De thuisploeg pompte nog wel lange ballen naar voren, maar de winst ging mee naar Hollandscheveld.

Man van de wedstrijd: Roy Strijker

Wim Stout