Zure nederlaag Hollandscheveld

Strijd en inzet niet genoeg

Dat Hollandscheveld in de hoek zit waar de klappen vallen bleek ook bij SJS.
Ook afgelopen zaterdag moest trainer Koning zijn basiselftal weer omgooien op vier plekken.
Dat betekende dat Tichelaar zijn debuut maakte in de verdediging en hij deed dit niet onverdienstelijk en A. Bijl in de basis moest starten doordat D. Mol in de warming-up moest afhakken.
Van de wedstrijden tegen SJS is bekend dat zij veel fysiek gebruiken en ook deze middag was dat niet anders. Dat de blauwhemden uiteindelijk finishten met 10 man mag dan ook een wonder heten, want de matig leidende scheidsrechter had deze middag nog zeker twee extra spelers van SJS voortijdig onder de douche kunnen sturen.
De oranjehemden zitten in een fase waarbij het vertrouwen broos is en dit was in het begin van de wedstrijd duidelijk te zien. Met name de onnauwkeurige passing van de spelers die er om bekend staan een hele goede passing te hebben viel op.
Hierdoor werd SJS tot twee keer toe bijna in het zadel geholpen, maar tot opluchting van spelers, staf en supporters liep het met een sisser af.
Dat Hollandscheveld al snel weer op achterstand kwam had te maken met matig ingrijpen achterin en daardoor werd de Koe in staat gesteld om de score te openen.
Dat Zuidema na zijn eerste gele kaart mocht blijven staan mag een wonder heten, want de doorgebroken Dekker werd op weg naar een mogelijk doelpunt binnen de 16 onderuit gehaald, maar zoals gezegd de matig leidende scheidsrechter wuifde het weg. Dit tot ergernis van Oranje-zwart.
Voor rust gebeurde er weinig voor beide doelen, maar wat opviel waren de spijkerharde tackels en overtredingen van SJS en het daarop niet of nauwelijks acteren van de scheidsrechter.
Alleen Smid verdween meer dan terecht in het boekje van de man in het groen.
Na rust werd Hollandscheveld dreigender, maar was het SJS welke de score verdubbelde.
Matig verdedigen bij een vrije bal betekende dat Zuidema, die dus eigenlijk al onder de douche had moeten staan, de bal voor kon koppen en Pot was er als de kippen bij om te scoren.
Hollandscheveld gaf niet op en ze draaiden SJS de duimschroeven aan. Waar Heidema zijn inzet van de doellijn zag worden gehaald beging in de counter Smid weer een keiharde overtreding en dit betekende zijn tweede gele kaart, dus rood.
Hollandscheveld had deze middag het geluk niet aan zijn zijde, want na een sprintduel tussen Snippe en zijn verdediger werd zijn voorzet op de paal geschoten.
Het was Hagen welke de spanning terugbracht na een prima aanval. Een aanslag op de ingevallen Zomer leverde slechts geel op en ook Dekker werd even later snoeihard onderuit geschoffeld door twee spelers van SJS. Dat dit slechts geel opleverde voor een speler van SJS begreep niemand aan Hollandscheveld kant. Vriend en vijand waren er na afloop over eens dat de scheidsrechter een negatieve invloed had op het verloop van de wedstrijd en dat een gelijkspel terecht was geweest.
Alle strijd en passie welke Hollandscheveld aan de dag legde was niet genoeg.
SJS hield de punten in huis en uiteindelijk stond Hollandscheveld met lege handen.

Uitblinker Martijn Dekker met op de achtergrond het debuut van Bas Tichelaar

23 maa 2024