Zomercolumn Tonny Post - Trainer Dames 2

Het was al even bekend dat Tonny Post dames 2 van vv Hollandscheveld komt versterken als trainer.

Na even zijn weggeweest is Tonny weer terug bij het vertrouwde vv Hollandscheveld.

Voor de PR een goede reden om Tonny in onze zomer rubriek beter te leren kennen.

Bedankt dat je eerder aanwezig kon zijn voordat je de dames laat zweten met de training.

PR: We hoorden dat je net terug bent uit Oostenrijk.

Hoe was je vakantie?

Ja mooi! We wouden eigenlijk naar Canada want dat is echt ons land, wegens Corona ging dat helaas niet door in verband met het vliegen.

Maar we waren allang blij dat we op vakantie konden en dat Oostenrijk niet op slot zat.

PR: Was het een beetje te doen met de corona op vakantie?

Jazeker alleen in de bus hoefden we een mondkapje op, voor de rest zijn we veel met zijn tweeën aan het wandelen geweest dus dan kom je ook niet zoveel mensen tegen.

PR: Vertel iets over jezelf

Mijn naam is Tonny Post, ik ben geboren in Groningerland.

We wonen nu al 21 jaar in Hollandscheveld.

We zijn in Hollandscheveld komen wonen omdat mijn vrouw en ik allebei werkzaam waren bij het Alfa College in Hoogeveen we kwamen uit in Hollandscheveld want we vonden het meteen een mooi dorp.

Inmiddels werken mijn vrouw en ik allebei bij het vechtdal college in Hardenberg.

Op moment ben ik nog werkzaam als conciërge, op school waren ze opzoek naar een onderwijsassistent en toen vroegen ze is dat niet wat voor jou?

Ach waarom ook niet dacht ik, je bent immers nooit te oud om te leren.

Deze opleiding duurt 2 jaar, 1 keer per week moet ik voor de opleiding naar Assen en gelukkig viel dat op de dinsdag zodat ik op maandag en woensdag training kan geven.

Mijn hobby’s zijn eigenlijk voetbal, voetbal enne…. voetbal.

Zowel kijken als trainen, als wij bijvoorbeeld een keer vrij zijn met een wedstrijd dan ben ik geneigd om naar een ander wedstrijd in onze competitie te gaan, om te evalueren wat hun sterke en zwakke punten zijn.

PR: Je vrouw houdt die ook van voetbal?

Nee totaal niet, haar hobby’s zijn reizen en heel veel lezen.

PR: Kijk je nog meer voetbal buiten om de amateurvoetbal?

Ja dat kijk ik ook graag, vooral Engelse voetbal.

Ben echt wel een fan van Liverpool.

Een wens van mij is dat ik daar ooit een keer heen ga om een wedstrijd te bekijken.

Maar dat is nog een hele opgave want deze wedstrijden zijn altijd meteen uitverkocht.

En als je dan het nummer van you’ll never walk alone hoort.

Dan is dat echt een kippenvel moment.

PR: Je bent weer terug bij vv Hollandscheveld wat is je geschiedenis met voetbal?

Bij mij begon het bij HH'97 in de D2 , met onder andere Tim Vos , Raymond Kats en meer jongens wat nu in het eerste en tweede voetbalt , hun heb ik als kleine jochies getraind.

Ook ben ik nog actief geweest bij de buren van vv Hollandscheveld, Hodo, de mooiste tijd was toen wel het 3e, we waren toen twee keer kampioen geworden maar ik wou wat anders proberen en toen ben ik benaderd om trainer te worden bij de dames van Hodo dat was nog in de tijd van Bianca en Therese Kuiper en Yvonne Spijkerman.

Ook ben ik nog een poosje actief geweest bij Noordscheschut.

Trainer geweest bij VKW Westerbork in de 5e klasse en toen zijn we kampioen geworden.

Afgelopen seizoen was ik trainer bij de dames in Bruchterveld 3e klasse.

PR: Wat is de omslag geweest om terug te keren bij vv Hollandscheveld?

Ben al een keer eerder trainer geweest bij dames 2 van vv Hollandscheveld, destijds ben ik door Gerda Boertien benaderd die was toen leider van de MC's.

Voor dit nieuwe seizoen ben ik benaderd door Henry Strijker.

PR: Heb je zelf ook gevoetbald?

Jazeker, ik heb gevoetbald waar ik geboren ben bij WEO (woest en onverschilligheid haha) in Wolderdorp

Daar heb ik in de jeugd gevoetbald tot het 2e elftal en soms werd ik gevraagd voor het eerste.

Nadat ik een dubbele beenbreuk heb gekregen ben ik gestopt met voetbal toen vond ik het wel mooi geweest.

PR: Wat zijn je verwachtingen voor aankomend seizoen?

Met dit team is het volgens mij heel belangrijk om de sfeer goed te houden.

Per wedstrijd moet je natuurlijk kijken wie er zijn omdat er veel in de zorg werken is het wel belangrijk om het team compleet te houden.

En als we dat hebben dan zie ik ons wel in de top 5 komen.

Dames 2 neem ik heel serieus en plezier staat voorop maar ik vind het ook heel belangrijk dat we met zijn allen knokken en dat de inzet goed zit.

PR: Waar denk je aan als je aan vv Hollandscheveld denkt?

Vv Hollandscheveld is een hele mooie gezellige club, de benadering is hier heel makkelijk en mensen maken gauw een praatje en een dolletje met je en je wordt hier niet aangekeken van wie ben jij dan?

Een hele warme club.

PR: Zijn er nog dingen die je graag anders wilt zien?

Dat zal de toekomst uitwijzen, maar ik hoop dat de samenwerking van dames 1 & 2 soepel kan verlopen en dat beide teams elkaar helpen.

En dan kan het zijn dat je misschien een keer wat korter speelt maar ik vind verbondenheid heel belangrijk want we zijn wel 2 teams, maar samen 1 club.

PR: Zoals altijd eindigen we met een nabrander, wat wil je nog kwijt?

Ik hoop dat we er een mooi seizoen van maken, het liefst uiteraard nog langer.

Inmiddels heb ik al veel meegemaakt bij verschillende clubs wat fantastisch was, een mooie uitdaging maar vv Hollandscheveld dat is mijn eindstation.