Zomercolumn Suzan Perdok - speelster vrouwen 2

Pr: Wil je je even voorstellen aan de mensen die je niet kennen?

Ik ben dus Suzan, ik ben 30 jaar. Ik woon in Zuidwolde samen met mijn hondje. Ik fotografeer en maak websites een uit de hand gelopen hobby. Fotografie is erg dankbaar werk.

Verder is voetballen mijn hobby, ik voetbal bij dames 2. En ik zit in de pr commissie van vv Hollandscheveld.

Pr: Kun je vertellen hoe je voetbalcarrière verlopen is tot nu toe?

Toen ik 7/8 jaar was is Nienke Slomp begonnen met een meisjesteam op de been te krijgen. Daar ben ik toen samen met Alien van der Hoek begonnen met voetballen. Marleen Zwiggelaar en Bianca Schonewille waren onze trainsters. Met de MB junioren zijn we kampioen geworden.

Tot mijn 15e heb ik gevoetbald en ik ben toen door allerlei privé omstandigheden gestopt. Nadat ik heel wat was afgevallen kreeg ik weer zin om te gaan voetballen. Ondanks dat ik in Zuidwolde woon, ging ik toch terug naar Hollandscheveld. Ik ben in vrouwen 3 begonnen op de vrijdagavond. Maar dat gaf me niet genoeg voldoening en toen ben ik naar vrouwen 2 gegaan en daar speel ik nu nog. In vrouwen 3 speelde ik met de dames die in de jeugd mijn trainsters waren. Dat was wel raar, maar ook grappig natuurlijk.

Pr: vv Hollandscheveld vrouwen 2, wat voor team is dat?

Het is een leuke mix van kwaliteit en leeftijd. Vorig seizoen zijn er enkele meiden bijgekomen die nog nooit hadden gevoetbald. En die doen het heel goed, mooi om te zien hoe goed ze het nu doen. De sfeer is momenteel heel positief in het team. Dat heeft denk ik ook te maken met onze nieuwe trainer. Maykel Mol heeft ons afgelopen half jaar getraind ( en is ook komend seizoen trainer van vrouwen 2) en daar zijn we erg blij mee. Hoe het verder gaat met de damesafdeling is nog even afwachten, er  liggen plannen om met drie teams op zaterdag te gaan voetballen.

De feestjes van de dames zijn altijd ontzettend gezellig, en daar heb ik nu ook weer heel veel zin in.

Elk jaar organiseert vv Hollandscheveld het Wiltink zaaltoernooi. Dat wij als dames 2 dit toernooi mochten winnen enkele jaren geleden was supermooi.

Pr: momenteel is het EK in volle gang, volg je dit?

Zeker, ik heb niet voor niets mijn EK tenue aan gedaan vanavond haha… Ik vond de poulefase nog niet zo spannend. Dus ik hoop dat de aankomende wedstrijden wel wat spannender worden. En dat er nog meer versoepelingen komen zodat de gezelligheid ook wat terug komt.

Het EK van de dames vond ik mooier, maar die deden het ook heel goed natuurlijk. We zijn toen met de dameselftallen van vv Hollandscheveld nog een weekendje naar Frankrijk geweest om een wedstrijd te kijken. Dat was toen TOP geregeld door de organisatie!

Mijn favoriete speelster van de Oranje leeuwinnen is Daniëlle van der Donk, lekkere pittige speelster, daar houd ik wel van. De sfeermaker is natuurlijk Shanice van de Sanden en ik denk er menig mannelijke voetballer jaloers is op de vrije trappen van Sherida Spitse.

Pr:  Wat vind jij typisch vv Hollandscheveld?

Vooral de gezelligheid en de gemoedelijkheid. Zoals ik al eerder zei zou ik ook in Zuidwolde kunnen voetballen, maar vooral voor de sfeer ben ik terug gegaan naar vv Hollandscheveld. Ik vind de mensen binnen de vereniging leuk, en voel me hier welkom. Dat is iets wat ik heel belangrijk vind.

De feestjes die georganiseerd worden zijn altijd supergezellig, dus kom maar weer op met een feestje.

In de toekomst hoop ik een huisje te kunnen huren in Hollandscheveld ( tips zijn welkom!!) en stel dat mijn neefje en / of nichtje gaan voetballen zou het mij heel leuk lijken om dan ook een rol te kunnen vervullen als leidster / trainster of zoiets.  Maar weer op het dorp wonen, dicht bij mijn familie is toch wel een grote wens van mij.

Pr: Heb je nog een nabrander vvor ons?

Ik hoop dat de dameselftallen straks na de vakantie weer gewoon kunnen voetballen. Dat iedereen veel plezier heeft in hun team en dat we snel weer een feestje kunnen vieren met elkaar. Verder, blijf altijd positief!!

We willen Suzan bedanken voor haar medewerking en we hopen ook voor haar dat ze binnenkort naar het mooie Hollandscheveld kan verhuizen.