Zomercolumn Sabrina van Nuil - Vrouwen 1

Zomercolumn Sabrina van Nuil, speelster Vrouwen 1

Sabrina bedankt dat je mee wilde werken aan het interview voor de zomercolumns 2020.

Dit interview gaat van de hak op de tak en jij bepaalt wat je kwijt wilt en niet.

Allereerst, wie is Sabrina van Nuil, want niet iedereen bij vv Hollandscheveld zal je goed kennen?

Wel ik ben dus Sabrina van Nuil en ben dochter van Jan, vlagger bij Vrouwen 1 (ook soms scheidsrechter overigens) en Emmie, vaste supporter bij Vrouwen 1. Verder heb ik nog een broer en broertje. Mijn broer voetbalt bij VCG in het 2e.

Voetbal je al lang?

Ben in de f’jes begonnen bij VCG en heb daar tot en met de C-junioren gevoetbald. Toen maakte ik het seizoen daarop in de voorbereiding de overstap naar HZVV, maar dit was geen club voor mij.

Dus keerde ik terug naar VCG om daar in de B-junioren te gaan voetballen, samen met mijn vrienden, Waar ik als laatste ‘man’ speelde. Dit heb ik overigens de laatste vier seizoenen bij VCG gedaan, daarvoor speelde ik altijd in de voorhoede. Ik heb altijd met veel plezier gevoetbald bij VCG, het was altijd erg gezellig, leuke teamgenoten en goede trainers/leiders in het bijzonder Bennie Sok en Jans Haveman. het was daarom ook moeilijk om een overstap te maken, het was altijd zo vertrouwd. Na de B-junioren heb ik de overstap gemaakt naar vv Hollandscheveld.

Was dat een cultuurschok?

Dat viel reuze mee. Samen met mij ging namelijk Sanne Snippe mee naar vv Hollandscheveld. Het voetballen bij vv Hollandscheveld bevalt mij prima. We hebben een gezellig team.

Wat voor opleiding doe je op dit moment?

Heb een opleiding tot verzorgende IG – maatschappelijke zorg gedaan. Het is een combi-opleiding. Ben nu net klaar met mijn examen. Verder loop ik stage in Ruinen bij visio op een woongroep. De stage is het enige wat ik nog af moet laten tekenen.

Werken of doorleren, wat zijn je plannen?

Daar ben ik nog niet uit. Als ik een stageplek kan vinden op een dagbesteding dan ga ik nog een vervolgopleiding doen. Werken met mensen met een beperking vind ik erg mooi, het geeft zo’n goed gevoel om de mensen te helpen waar je kunt.

Verder werkte ik in mijn vrije tijd bij een snackbar in Hoogeveen, maar door de corona crisis nu even niet. Ze bezorgen overigens wel.

Wat wil je nog doen bij vv Hollandscheveld dit seizoen?

Door de corona crisis ligt alles stil, maar het zou toch mooi zijn dat we als club een seizoenafsluiter konden organiseren. Dan gaan we niet zo raar stoppen met dit seizoen en dit komt de saamhorigheid binnen de vereniging ten goede.

Vooruitkijkend naar volgend seizoen, wat zou je graag willen?

Als team zijn we natuurlijk meer gewend aan elkaar en zou het mooi zijn als we boven in de middenmoot konden meedraaien in deze klasse. Gelukkig komen er weer een paar talenten uit de MO17 bij en hopelijk kunnen zij makkelijk aanpikken bij het niveau.

Vv Hollandscheveld als club, wat vind je ervan?

Vv Hollandscheveld is een gezellige club. Het valt me op dat mensen oprecht geïnteresseerd in je zijn. Bij onze wedstrijden is er altijd veel publiek en wat opvalt dat er ook veel meiden langs de kant staan die vroeger in Vrouwen 1 speelden. Als de kans zich voordoet ga ik ook wel eens met een paar meiden kijken bij Vrouwen 2, Ook uitwedstrijden. en vaak na een thuiswedstrijd even wat eten bij de snackbar van Kaili Su is ook een vaste prik geworden.

Heb je verder nog iets wat je kwijt wilt?

Persoonlijk vind ik het jammer dat niet iedereen blijft nazitten na de wedstrijd. Dat zorgt namelijk in mijn ogen voor nog meer teambuilding. Ook onze vaste fotograaf Remco Bos zit altijd even na en laat dan de meeste vreemde foto’s zien die hij tijdens onze wedstrijden schoot, is toch lachen. Of even napraten over de wedstrijd. Het is altijd erg gezellig in de kantine.

Hoe blijf je nu fit?

Tijdens deze corona tijd skeeler ik veel, ook hardlopen en voetballen in de tuin doe ik veel. Al beland daarbij de bal wel eens in de achtertuin van de buren. Maar het blijft saai, niet gezamenlijk trainen en toeleven naar die zaterdag.

Tenslotte de nabrander, hier mag je kwijt wat je wil?

Vv Hollandscheveld is een mooie club en hoop nog jaren te blijven voetballen in het oranje-zwart.

De PR bedankt Sabrina voor dit interview, wenst haar een fijne zomer toe en hopen haar volgend seizoen weer te zien schitteren in het oranje-zwart.