Zomercolumn Romy Vos – speelster vv Hollandscheveld vrouwen 2

In de vernieuwde achtertuin van de familie Vos vertelde Romy over van alles en nog wat. Romy speelt al jaren in vrouwen 2, tijd voor de pr om haar aan het woord te laten.

Pr: Uit wat voor gezin kom je?

Ik kom uit een echt voetbalgezin. Mijn vader heeft bij SCN en v.v Hollandscheveld gevoetbald. Hij is daarom nu ook elke zaterdag op de Oosthoek te vinden. Ook mijn moeder heeft gevoetbald bij v.v. Hollandscheveld.

Ik heb 2 broers die beide fanatiek zijn qua voetbal, dit zijn Niels en Tim.  Niels voetbalt in het 4e van v.v Hollandscheveld en Tim in het 2e , maar hij gaat voor een plek in de selectie. Mijn vriend Nick ter Steege is keeper bij vv Hollandscheveld.

Mijn beide broers zijn al getrouwd, dus ik heb twee zussen erbij Antoinette en Lineke. Niels en Antoinette hebben twee kinderen, Keano en Naomi. Keano heeft ons heel vaak horen praten over voetbal en zit nu zelf ook op voetbal.

Wanneer we met het hele gezin samen zijn gaat het dan ook vaak over voetbal, gaat het niet over Ajax dan gaat het wel over v.v Hollandscheveld.

Pr: Ga je nog naar school?

Ik ben net afgestudeerd als apothekersassistente, dus eindelijk klaar met school en nu aan het werk bij apotheek Tjan. Voor de opleiding apothekersassistente heb ik nog een opleiding gedaan, dit was interieuradviseur. Dit paste alleen niet bij mij en ben ik na een jaar gestopt met die opleiding.

Pr: Wanneer ben je begonnen met voetballen?

Jeetje… zo’n 7 / 8 jaar geleden ben ik begonnen met voetballen. Ik startte in de D- pupillen, voor dat ik op voetbal ben gegaan, zat ik eerst op paardrijden. Zelf vond ik paardrijden niet meer zo leuk en daar een vriendinnetje (Joanie Pruntel) van mij ben ik op voetbal gegaan. Ze vroeg of ik niet een keer wou mee trainen, zo ben ik eigenlijk begonnen. Johan Buist en mijn broer Tim waren toen mijn trainers.

Pr: Wat is je leukste herinnering qua voetballen?

Vooral de MC en MB pupillen waren mooie tijden. We hadden toen een heel goed team en werden bijna altijd kampioen, op het veld en in de zaal.

Mijn eerste doelpunt die ik scoorde bij de dames was ook wel grappig. Ik had nog nooit gescoord en tegen Sweel scoorde ik. Iedereen wilde me een high five geven, maar ik wist niet hoe ik het moest vieren dus liep gewoon door. Soms maken de dames er nog wel eens grapjes over.

Pr: En een minder leuke herinnering?

In mijn tweede jaar bij de dames kreeg ik een liesblessure en hierdoor heb ik maar weinig kunnen spelen. Dat was een vervelende tijd, als je niet traint en weinig voetbalt dan heb je er automatisch minder zin in. Maar ik wou toch graag betrokken blijven bij mijn team en heb ik heel wat wedstrijden gevlagd. Gelukkig ging het vorig seizoen al beter met de blessure en kon ik weer lekker voetballen.

Pr: Je zei dat je vader elke zaterdag op de Oosthoek is, komt hij dan ook bij jou kijken?

Ja meestal komt hij wel even bij ons kijken voordat hij naar het eerste gaat kijken. Mijn moeder komt ook af en toe wel bij ons kijken hoor. In de jeugd is mijn vader nog enkele jaren grensrechter bij ons team geweest.

Pr: En Nick?

Als Nick kan komt hij ook wel kijken en ik ga ook wel vaak bij hem kijken. Nick is in alles ontzettend fanatiek en als ik een keer geen zin heb om te trainen, dan geeft hij mij een trap onder de kont en zegt dan dat ik niet zo moet zeuren en gewoon moet gaan. Wat ook wel weer fijn is, soms heb ik dat even nodig haha. Tijdens het hutspottoernooi dacht ik even te kunnen scoren, toen Nick in het doel stond, maar helaas is dit mij niet gelukt. Misschien lukt het de volgende keer!

Pr: Mis je het voetballen ook, nu het stil ligt door het Coronavirus?

Ja, ik heb het wel echt gemist. Vooral de meiden van het team en de gezelligheid. Gelukkig mogen we nu weer trainen, al werd er de eerste training weinig getraind, we waren druk met het bijpraten met zijn allen.

Volgend seizoen zal Gerda Boertien stoppen als keepster, Esmee Nijstad ( komt van sc Elim ) gaat bij ons keepen. Er komen nog enkele dames bij, maar dat is natuurlijk nog even afwachten of die in vrouwen 1 of bij ons in het team komen. Onze trainer  Aron Meekhof stopt er ook mee, maar gelukkig is er een nieuwe trainer en dat is Tonny Post.

Pr: Waar denk je aan als je aan vv Hollandscheveld denkt?

v.v. Hollandscheveld maakt wel een groot deel uit van mijn leven, ik ben er bijna altijd wel te vinden en soms lijkt het net één grote familie. Ik hoop dat het altijd zo’n leuke en gezellige voetbalclub mag blijven.

Pr: Is er iets wat je zou willen veranderen?

Er is niet echt iets wat ik zou willen veranderen, ik wil wel dat er een goede communicatie blijft tussen alle damesteam. Want we zijn één damesafdeling en dat moeten we ook zo blijven houden.

Pr: Zijn er nog dingen die je graag zou willen in de toekomst?

Eerst lekker werken en dan op den duur een huis kopen, het liefst in Hollandscheveld natuurlijk.  Verder nog een paar jaar voetballen en ik hoop betrokken te blijven bij vv Hollandscheveld, op wat voor manier dan ook.

Pr: Heb je nog een nabrander, daar eindigen wij de zomercolumn altijd mee.

Ik hoop dat we na de zomer weer snel wedstrijden mogen voetballen en ik hoop dat wij als dames 2 nog een keer kampioen worden!

De pr wil Romy bedanken voor het gesprek, en haar veel plezier wensen op haar werkplek!