Zomercolumn Ricardo Span - Speler vv Hollandscheveld 5

PR: Ik denk dat iedereen op de Oosthoek jou wel kent, maar zou je nog even wat over jezelf willen vertellen?

Ik ben dus Ricardo en ik ben 21 jaar. Ik woon thuis met mijn ouders en mijn broer Kevin. Ik werk 32 uur bij een tankstation in Pesse. Daar werk ik in de horeca, vooral in de keuken. Patat en hamburgers bakken. Maar ik moet ook wel eens het eten naar de mensen brengen. Heel soms moet ik bijspringen in de shop, maar de meeste tijd ben ik in de horeca.

Ik ga op de fiets naar mijn werk, dat is ruim  een half uur fietsen. Ik draai middag en avonddiensten.

PR: Heb je naast je werk ook nog hobby’s?

Voetballen is mijn grootste hobby, maar ik ben ook bijna elke dag in de sportschool te vinden. In het weekend ga ik graag stappen in Hoogeveen.

PR: Wanneer ben je begonnen met voetballen?

Op mijn 8e of 9e jaar denk ik. Ik ben bij de E pupillen begonnen. Ik heb alle jeugdteams doorlopen tot en met de B junioren. Er waren toen geen A junioren, dus daar stopte het toen. Ik ben 1x kampioen geworden in de jeugd.

Toen heeft mijn vader gevraagd of er geen G team kon komen bij HH’97. Dit is toen opgestart met een pupillen- en een juniorenteam. Ik zat in het juniorenteam. Ferrie Fieten en Jarno Uiterwijk Winkel waren onze trainers toen, dat was te gek

. Dat waren echt hele leuke trainers.

We hadden ook een heel leuk team met spelers uit Hoogeveen, Elim, Slagharen, de Krim dus overal wat weg. Het was een gemengd team met jongens en meisjes. Met Thomas Arkes heb ik nog veel contact en die zie ik nog wel af en toe. Met Miguel ga ik tegenwoordig in stappen hij zat toen ook bij ons in het team

PR: Konden jullie ook kampioen worden in jullie competitie?

Zeker wel, we zijn denk ik 3x kampioen geworden en ook nog een paar keer bijna.

Onze eerste competitiewedstrijd wonnen we meteen met 3-0, dat was wel een hoogtepunt. We hebben veel mooie toernooien gespeeld. Ik ben ook 3x naar een toernooi geweest waar alle trainers van de eredivisie teams begeleiden. Ik weet niet meer wie mijn trainers waren, maar wel dat er allemaal trainers en bekenden uit de eredivisie aanwezig waren op zo’n dag . Om daar tussen te lopen is wel stoer natuurlijk.

Ook mochten we een keer trainen in het stadion van fc Emmen en daarna mochten we mee het veld op lopen met de spelers van jong Ajax en fc Emmen. Daarna op de tribune met elkaar de wedstrijd bekijken.

PR: En toen ben je naar senioren gegaan, was dat een grote stap voor jou?

Nee dat niet. Ik voetbalde natuurlijk altijd al bij HH’97 en bij het G team. En in het 5e kende ik al wel wat mensen. Dus ik voetbalde zo mee. Ik ben centrumspits. Ik ben balvast en kan de bal goed doorspelen. Ik heb dit jaar 5x gescoord. Dat was niet zo goed als de seizoenen daarvoor. Maar het ging bij iedereen wat minder goed. Was niet zo’n goed seizoen voor ons.

Ik wil elke week graag voetballen. Als ik vrij ben doe ik met andere teams mee als dat nodig is, ik heb in alle teams al wel een keer gevoetbald, op 1 na.

PR: Wat is je favoriete club in Nederland en het buitenland? En je favoriete speler?

Natuurlijk Ajax, en in het buitenland Barcelona. Bij Ajax is Brobby mijn favoriete speler, een voorbeeld zeg maar. En in het buitenland Mbappé de beste voetballer.

PR: Wat vind je het leukste bij vv Hollandscheveld, en wat mis je of vind je minder leuk?

De feestjes met alle teams vind ik leuk, dan hoort ook iedereen erbij. En ik mis zaaltoernooien in de winterstop. Dan mis ik het voetbal en wil dan graag in de zaal voetballen.

PR: Heb je een nabrander voor iedereen?

Wel een voor mezelf, Ik wil heel graag een keer kampioen worden met vv Hollandscheveld 5.

Ricardo bedankt voor dit interview en heel veel plezier en veel doelpunten volgend seizoen in het 5e!