Zomercolumn Renske Beekhuis - Speelster VR3 ZA & VR1 7x7

Allereerst leuk dat je mee wilt doen met onze zomercolumn.PR: Zou je iets over jezelf willen vertellen?

Ik ben Renske Beekhuis, 25 jaar oud en woon in Hollandscheveld. Ik werk bij de lekkerste bakkerij van Hardenberg als Brood/Banket Bakker, daar waar ik lekkere gebakjes, taarten, koeken en broodjes maak met veel plezier en passie. Als hobby’s voetbal ik natuurlijk bij v.v. Hollandscheveld vrouwen 3 (zaterdag) en vrouwen 1 van de vrijdagavond. Maar heb ook mijn eigen boot waar ik graag mee het water op ga met mooi weer! En in het weekend ben ik ook wel te porren voor een gezellig tentfeestje met een lekker drankje!

PR: Je vertelt dat je een eigen boot hebt, wat mag je graag nog meer doen in je vrije tijd?

Met een mooie zomer dag het water op gaan met familie of vrienden en vriendinnen. Muziek en drankje erbij en je hebt de hele dag plezier. Onderweg een keer terrasje pakken en in de avond kom je thuis met een lekker bruin kleurtje op je gezicht. In het weekend ga ik graag naar een feestje met vriendinnen om samen een drankje te doen. Ook ben ik vorig jaar begonnen bij de schietvereninging in Nieuw Moscou ze hebben nu daar een dames klasse.

PR: Inmiddels kennen wij jou al een behoorlijke tijd, maar officieel kom je niet uit Drenthe klopt dat?

Ja dat klopt inderdaad, ik ben geen echte Hollandschevelder. Ik ben eigenlijk een echte ‘Dieker’ ik kom uit Eemdijk, vlakbij Bunschoten-Spakenburg. Augustus 2010, 12 jaar geleden ging alles in de grote verhuiswagen en waren we in een dag over. Ik was 14 jaar toen we gingen verhuizen, een tijd die je niet snel vergeet. 10 weken vakantie, nieuwe school, nieuwe omgeving. Het was allemaal wennen.

Mijn vader had een boerderij samen met zijn broer en door omstandigheden werd de boerderij verkocht. Maar toen moesten wij weer een nieuw plekje, wat ze vonden aan het opgaande. Waar ik het super naar mijn zin heb! En ik hoef niet meer terug.

PR: Hoe oud was je toen je bij HH'97/Vv Hollandscheveld kwam voetballen?

Ik ben begonnen met voetballen toen ik 11 jaar was, na jaren van zeuren bij mijn moeder. Ik voetbalde altijd al op het schoolplein samen met de jongens uit de klas. En op een dag vroeg iemand van school als ik in een nieuw meisjes team wou voetballen bij TOV in Baarn, daar waar ik ook op school zat. Dit heb ik met 2 handen aangegrepen. De eerste wedstrijd vergeet ik nooit weer, 9-0 verloren, waar ik de tweede helft wel op doel wou, want ik was niet bang voor de bal, eigenlijk ben ik daarna nooit meer van de doellijn af geweest. Totdat ik hier kwam wonen en keepen dat wou ik niet meer. Een superleuke tijd gehad, daar waar ik in de MD2 kwam en het eerste jaar gelijk kampioen werd! Dus toen ik hier kwam wonen zei ik dat ik gelijk weer op voetbal wou en kwam ik bij HH’97 MC1 waar Stefan en Frits de trainers waren.  Na 1,5 jaar ging ik naar dames 2 van v.v. Hollandscheveld bij Koert als trainer. Nu paar jaar verder voetbal ik hier nog steeds met alle plezier omdat ik het hier erg na mijn zin heb. Vier jaar terug ben ik ook begonnen om op vrijdagavond te voetballen waar ik weer de keepershandschoenen heb aangetrokken. Afgelopen winter zijn we ook met dat team kampioen geworden.

PR: Heeft je familie ook iets met voetbal?

Het Nederlands elftal vinden ze mooi om te kijken van de mannen en vrouwen, maar verder niet. Ik ben thuis echt de voetbalfanaat.

PR: vv Hollandscheveld, wat betekend dat voor jou?

Echt een dorps club, waar iedereen je kent. En waar de gezellige feestjes worden geregeld door de Activiteitencommissie ????

PR: Wat is je leukste herinnering bij vv Hollandscheveld?

Dat zijn er wel een paar: In de Weekendweg commissie van de dames zitten en dan regelen dat we met alle dames van de voetbal naar Reims gaan om daar de Oranjeleeuwinnen aan te moedigen op het WK! Iedereen was verrast want niemand wist het. Iedereen vond het GEWELDIG!

Op voetbalgebied, het kampioenschap afgelopen winter met ons 7 tegen 7 team op de vrijdagavond. Maar de oktoberfeesten van afgelopen jaren gaan we ook nooit vergeten.

PR: Heb je ook minder leuke herinneringen?

Het trainingsveld achter bij de korfbal, maar gelukkig hebben we nu een heel mooi kunstgrasveld waar we lekker op kunnen trainen!

PR: Zijn er nog dingen die je graag anders wilt zien bij vv Hollandscheveld?

Dat niet altijd dezelfde vrijwilligers overal voor opdraaien, maar dat er ook nieuwe vrijwilligers aanmelden!

PR: Elke column eindigen we met een nabrander, natuurlijk zijn we ook benieuwd naar de jouwe!

Dat iedereen met plezier blijft voetballen en onze mooie club blijven steunen in welke vorm dan ook. Ik hoop dat vv Hollandscheveld de dorpsclub blijft die het nu is, gezellig, sociaal en sportief!

Renske heel erg bedankt voor je interview we wensen je een heerlijke zomer met heel veel uren plezier op het water en tot volgend seizoen!