Zomercolumn Rene Huizing, speler 5e elftal vv Hollandscheveld

Zomercolumn René Huizing, speler 5e elftal vv Hollandscheveld

Wat zijn de zomercolumns ook al weer? Voor degene die niet bekend is met dit, inmiddels niet meer weg te denken fenomeen leggen we het even kort uit. ‘De zomercolumns vv Hollandscheveld’ zijn ontstaan tijdens een brainstormsessie van de PR-commissie een aantal jaren geleden met als doel de leden, supporters en anderen verbonden te houden met de club tijdens de voetballoze periode in de zomer. Nu zitten we midden in de corona crisis en hebben we als PR-commissie besloten de columns naar voren te houden. Er zitten enkele verrassende columns bij kan ik u zeggen. De moeite waard om tijdens deze periode de tweewekelijks verschijnende columns te lezen.

De reeks zomercolumns 2020 trappen we dit jaar af met René Huizing. René voetbalt sinds een aantal jaren in ons 5e elfal en kwam samen met zijn broertje de gelederen van dat team versterken. Wie is René Huizing? Wat voor interesses heeft hij en waarom de vv Hollandscheveld? Zomaar wat vragen die de revue passeerden tijdens ons interview.

Wie is René Huizing?

Ik ben 23 jaar oud, mijn ouders zijn Johan en Hennita (van Monré woondecoratie in hollandscheveld) en mijn broertje Ramon. Hij voetbalt ook in het 5e. Ik heb een opleiding tot chemisch-analist gevolgd en liep onder andere stage bij de DOC. Na mijn studie heb ik nog een vervolgopleiding geprobeerd tot biotechnoloog, maar dat was niet helemaal mijn ding.

Ik woon nog thuis, aan de Gentiaan, en heb een vriendin die ook voor chemisch-analist studeert. Zij zit in het laatste jaar van haar studie en loopt haar eindstage bij een bedrijf waar ze met geneesmiddelenonderzoek bezig zijn.

Dus als ik het goed begrijp ben je met je vervolgopleiding gestopt? Ja, dat klopt. Gelukkig kon ik in november 2018 als uitzendkracht weer bij de DOC aan het werk. In april 2019 liep mijn uitzendcontract af, maar gelukkig kwam er functie vrij als QA/QC-medewerker. Ik kreeg een jaarcontract met uitzicht op een vaste baan. Het werk bevat twee gedeelten, enerzijds werken op de klachtenafdeling (QA), en anderzijds werken met apparatuur, en bijvoorbeeld storingen oplossen die betrekking hebben tot het laboratorium (QC). en collega heeft het QA deel opgepakt, en ik het QC deel. Daarnaast werk ik ook nog als analist op het lab.

Toekomstdromen heb ook jij natuurlijk? In de toekomst lijkt het mij mooi om als arts in het ziekenhuis te werken. Het werk lijkt me meer gevarieerd, en het geeft een stuk meer betekenis om mensen beter te maken in plaats van een apparaat.

Voetballen bij vv Hollandscheveld, waarom? Eerder heb ik in de jeugd van HH’97 gespeeld, maar ben in de c-junioren gestopt. Ik had gewoon geen zin meer in het spelletje. Als bijbaantje werkten ik en mijn broertje bij de COOP en dat deed Patrick Dekker ook. Hij vroeg ons of we zin hadden om te komen voetballen in het 5e bij vv Hollandscheveld, en ondertussen is dit alweer het 3e seizoen dat we er spelen. We hebben een leuk team, gezelligheid staat voorop, iedereen is verschillend van karakter, maar we kunnen allemaal met elkaar door een deur. Trainen deden we niet. Dit kwam gezien mijn studie en werken bij de COOP prima uit. Dat dit seizoen niet uitgespeeld werd vanwege de corona crisis is wel een domper, je leeft toch naar die zaterdag toe. We zullen echter met z’n allen door deze crisis heen moeten. Volgend seizoen beter.

Geen trainingen zei je, maar volgens mij is dat veranderd?

Klopt, zo nu en dan trainen we nu op donderdagavond en na die tijd even gezellig de kantine in. Het blijft tenslotte een gezelligheidssport voor ons in het 5e. Anders hadden we wel in het 2e gaan voetballen als het om de prestatie gaat bijvoorbeeld.

Heb je nog dromen voor wat betreft het voetbal? Elke voetballer droomt er van kampioen te worden of je nu in de jeugd, het 1e of het 5e voetbalt. Maar de hoofdreden dat ik hier voetbal is de gezelligheid bij vv Hollandscheveld en er gebeuren altijd komische dingen bij wedstrijden van het 5e. Toch hoop ik dat we ooit nog een keer kampioen gaan worden.

Had je al plannen voor de zomervakantie 2020? Mijn vriendin en ik hebben al een vakantie geboekt naar Porec in Kroatië, maar gezien de corona crisis is het afwachten of we kunnen gaan eind augustus. Anders gaan we lekker op vakantie in eigen land.

René, we willen je bedanken voor dit interview, maar de laatste is voor jou. Heb je nog een nabrander? Vv Hollandscheveld is een prachtige club en hoop hier nog jaren te kunnen voetballen in het 5e. Ook mogen wij trots zijn op het fantastische sportpark wat we hebben. Verder hoop ik zoals eerder gezegd nog een keer kampioen te mogen worden met dit team.

Namens de PR bedanken we René voor dit interview en wensen wij hem veel plezier toe bij vv Hollandscheveld in de toekomst.