Zomercolumn Sanne Hamstra-van Der Sleen - Speelster Dames 3

PR: Leuk dat je mee wilt doen, Wie is Patrick van der Hoek?

Ik ben Patrick, 32 jaar ik ben getrouwd met Rosalie en samen hebben wij 2 kinderen, Esmee van bijna 4 en Jens van 1,5. Al mijn hele leven woon ik in Hollandscheveld. Mijn hobby's zijn voetbal en lekker in de tuin bezig zijn(Rosalie op de achtergrond: klussen) Patrick: Haha, nee dat is geen hobby van me. Ik werk bij Fokker in Hoogeveen zoals bijna half Hollandscheveld.

PR: Voetbal je al lang?

Ja, vanaf mijn 6e zo ongeveer. Destijds was dat nog Hollandscheveld, toen speelden we nog wedstrijden tegen Hodo. 2 jaar later werd het HH97

PR: Begon je ook als keeper?

Nee, ik ben als voetballer begonnen. Op een gegeven moment zochten ze een keeper en ik was lang en kon niet goed voetballen, dus ben ik toen op doel gezet en er nooit meer vanaf gekomen. Inmiddels keep ik niet meer, maar ik geef wel keeperstraining bij de jongens van het 1e, dat doe ik 1x per week op dinsdagavond. Soms keep ik wel bij het 4e, het liefste zou ik dit elk weekend doen maar daar hebben ze al een vaste keeper.

PR: Keep je ook in de zaal?

Nee dat lijkt me niks! Elke maandag/vrijdagavond een eind rijden. Ik heb 1x meegedaan met het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi, dat was wel prachtig!

PR: Wat vind je zo leuk aan vv Hollandscheveld?

De gezelligheid en saamhorigheid. Ze ondernemen gezellige dingen en vaak even flesje bier in de kantine drinken.

PR: Wat is je leukste herinnering sinds je bij de voetbal bent?

Dat we kampioen werden met het 2e! Dat is inmiddels al wel iets van 10 jaar geleden.

Die dag werd het 1e ook  kampioen, dames 1  dat jaar geloof ik ook. Het was één groot feest, een mooie tijd was dat!

PR: Heb je ook minder leuke herinneringen?

Nee eigenlijk helemaal niet, ja de corona tijd dat je niet even lekker gezellig de kantine in kan. Erg jammer, het is nu meteen na de training naar huis.

PR: Zijn er nog dingen die je anders wilt zien bij vv Hollandscheveld?

Ja, iets meer publiek bij lagere elftallen daar heb je meestal ook leuk voetbal is vaak ook veel te beleven.

PR: Zijn er nog dingen die we niet weten van jou?

Oh vast, ik kan zo niks bedenken. Vanaf de bank Rosalie: “Hij bewaart alle keepertrainingen die hij op papier heeft gezet, zodat hij af en toe stiekem een training erbij pakt en denkt ah dat zijn de keepers vast alweer vergeten! Patrick: Bedankt hé nu krijg ik vast ontslag haha.

PR: We eindigen altijd met een nabrander wat is de jouwe?

Dat we komend seizoen weer een normaal seizoen mogen draaien met de daarbij horende gezelligheid in en na de wedstrijd.