Zomercolumn Milady van Dalen - Speelster VR1 ZA & VR2 7x7

Milady allereerst leuk dat je mee wilt doen met onze zomer column,PR: Voor de mensen die jou nog niet kennen, vertel iets over jezelf

Mijn naam is Milady van Dalen, ik ben 20 jaar oud en woon in Hollandscheveld. Op het moment voetbal ik in de 1 e dames selectie van VV Hollandscheveld en op de vrijdagavond ook nog bij dames 2, 7 tegen 7. Als bijbaan werk ik bij de Plus supermarkt in Hollandscheveld, ook ga ik nog naar school toe, ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding als onderwijsassistent. Helaas kwam ik erachter dat dit niet helemaal mijn ding is, daarom ben ik gaan kijken naar een andere vervolgopleiding. Volgend schooljaar ga ik de HBO – opleiding accountancy volgen. Een hele andere richting, maar iets waar ik super veel zin in heb!

PR: Een hbo-niveau ben je denk ik wel een aantal jaren zoet mee?

Ja klopt, deze opleiding duurt in totaal 4 jaar, dus ik kan nog even vooruit. Gelukkig ben ik nog erg jong en tegen de tijd dat ik klaar ben met de opleiding ben ik 24 jaar oud en heb ik hopelijk 2 diploma’s op zak :)

PR: Hoelang voetbal je inmiddels al?

Toen ik 5 jaar oud was ben ik begonnen in de F4 van HH’97. Tot mijn 17e heb ik op één jaar na altijd tussen de jongens gevoetbald, dat was af en toe wel flink aanpoten. Inmiddels voetbal ik dus al 15 jaar.

PR: Je komt uit een echt voetbal gezin klopt dat?

Klopt inderdaad, mijn zus Sharon voetbalt in dames 2. Papa heeft vroeger zelf ook gevoetbald. Toen ik bij SV Meppen voetbalde ging papa ook altijd overal met mij naar toe, hier ben ik hem altijd nog erg dankbaar voor. We kijken ook graag met z’n allen naar Feyenoord, Dat is er bij ons thuis met de paplepel ingegoten ????

PR: Je bent een talent met voetbal, je hebt ook in Duitsland gevoetbald?

Dankjewel! Ik heb inderdaad in Duitsland gevoetbald, daar speelde ik in MO17 bij SV Meppen die in de Bundesliga uitkomen. Daarvoor heb ik ook nog een tijd bij de KNVB-selectie gevoetbald.

Wat is de reden dat je terug bent gekeerd naar VV Hollandscheveld?

Helaas viel de keuze op een andere speelster die op mijn positie voetbalde. Ik moest 4 keer in de week trainen en ‘s weekends ben je veel van huis. De wedstrijden werden door heel Duitsland gespeeld dus het kon zo maar zijn dat je naar Berlijn moest of zelfs nog verder, dan was je het hele weekend van huis. Je moest er best wel veel voor laten, mijn vriendinnen gingen bijvoorbeeld uit en ik was dan alleen maar bezig met voetbal. Die gezelligheid mistte ik wel, daarom wil ik nu ondanks dat het me soms nog wel gevraagd wordt ook niet meer op hoog niveau voetballen.

PR: Je voetbalt nu bij Vrouwen 1 en 7x7 op de vrijdag.Helaas hebben we te horen gekregen dat je gaat stoppen bij vrouwen 1, ga je ergens anders voetballen? En ga je nog wel door met voetballen op de vrijdag avond?Ja klopt ik ga voor nu stoppen bij Dames 1 maar ook op de vrijdagavond 7x7. Helaas is mijn motivatie om twee keer in de week te trainen op het moment weg. En mocht ik toch weer kriebels krijgen dan kan ik natuurlijk altijd weer terug. Wel wil ik actief blijven bij vv Hollandscheveld, want dat is me allemaal nog veel te gezellig en leuk. Ook als ik ooit weer terug op voetbal wil is de stap dan niet zo groot.

PR: Op vrijdagavond speel je met een vriendinnen team klopt dat?Deze groep had jij opgericht?

Ja klopt we hebben ‘s weekends een vast groepje meiden waarmee we omgaan. Daarvan leek het een aantal meiden leuk om ook te gaan voetballen, zodoende hebben wij een team gemaakt. Een aantal meiden daarvan voetballen nu ook op zaterdag bij dames 2 en 3. In het 1 e seizoen zijn we meteen kampioen geworden en hebben we dit groots gevierd in de kantine met een zanger en veel gezelligheid!

PR: Wat is je mooiste ervaring wat je ooit mee hebt gemaakt met voetbal?

Ik denk toch echt wel het voetballen in Duitsland dat was een hele leuke en bijzondere ervaring. Het spelen tegen grote Duitse clubs zoals Bayer Leverkusen en het spelen in de Bundesliga vind ik toch wel iets waar ik erg trots op mag zijn.

PR: Stond je in Duitsland ook op dezelfde positie als waar je nu voetbalt?

Nee in het begin was het erg zoeken en puzzelen op welke positie ik nou het best tot mijn recht zou komen, uiteindelijk heb ik het meest rechts op het middenveld gevoetbald. Maar nu bij dames 1 speel ik ook op veel verschillende posities, van aanvaller tot verdediger. Ik heb zelfs ook nog een keer een halve wedstrijd op doel gestaan.

PR: Heb je ook minder leuke herinneringen? Niet per se minder leuke herinneringen, maar op het moment ben ik een beetje de motivatie kwijt om 2 keer in de week te trainen, hierdoor wordt het plezier ook minder.

PR: Heb je nog (voetbal) dromen voor de toekomst?

Het zal me geweldig lijken als mijn nichtje ook op voetbal wil! En dat ik dan haar trainster kan zijn.

PR: Zijn er nog dingen die je graag veranderd zou willen zien bij VV Hollandscheveld? Het mag van mij wel iets drukker en gezelliger zijn na de wedstrijden en op de feestjes die georganiseerd worden door de activiteitencommissie, natuurlijk hebben de 2 jaren die we stil hebben gelegen door de corona ook niet meegewerkt hieraan. Maar gelukkig worden er weer meer activiteiten geregeld. Van kantine feestjes krijg ik namelijk geen genoeg!

PR: Zoals elk zomercolumn eindigen wij met een nabrander, wat is de jouwe?

Dat vind ik een lastige, ik hoop in ieder geval op veel gezelligheid en een mooie seizoensafsluiting bij dames 1!

Milady bedankt voor je interview we wensen je heel veel plezier met het inhalen van heel veel leuke weekenden en het maken van herinneringen.En geniet van je zomervakantie.