Zomercolumn Kevin Span – Speler zaal 1

Pr: vertel eens wie is Kevin Span?

Ik ben dus Kevin Span. Ik woon bij mijn ouders thuis ( Geert en Bea ) samen met mijn broertje Ricardo. Ricardo is ook een fanatieke voetballer, hij voetbalt in het 5e elftal. Zelf voetbal ik in het 1e en in zaal 1.

Pr: Voetbal je al lang?

Ik ben in F3 begonnen samen met o.a. Mathijs Snippe. Richard Kikkert was mijn eerste trainer. Toen ik naar de E pupillen ging zat ik eerst in E2. Weer met Mathijs Snippe , Dylan Scholing en Jeron Kikkert. Frank Everts was onze trainer, dit was een hele leuke tijd. Vanuit de E1 schoof ik door naar de D1. Michel Bisschop, Marco Vos en Carlo Vinke waren de trainers. Hier heb ik 2 ½ jaar in gevoetbald.

Het derde seizoen kregen Hans Zomer en ik dispensatie om in de D1 te blijven. Met de winterstop stonden we ruim bovenaan en toen kwam het bestuur erachter dat we in deze klasse helemaal geen dispensatie mochten krijgen. De rest van het seizoen hebben we in C2 afgemaakt. Daar baalde ik toen wel ontzettend van.

Het jaar daarop speelden we met C1 in de hoofdklasse. Dit was niet zo succesvol. Wij hadden pech dat de lichting voor ons heel goed was. Dus hun promoveerden dan, en wij degradeerden het jaar erop weer.

Het jaar in B2 met trainer Anno Koster was echt een heel leuk jaar. We konden kampioen worden dat seizoen, maar grepen er net naast. Het is nooit gelukt kampioen te worden in de jeugd helaas. In B1 draaiden we wel een leuk seizoen onder Karlo Mol en Jeroen Kamman. Alleen was Germanicus toen veruit het beste team in de competitie.

Bij A1 zat een kampioenschap er ook nog in, maar gaven we het de laatste wedstrijd uit handen.

Pr: Na HH’97 meteen in de selectie gekomen?

Nee ik ben in het 2e begonnen met o.a. spelers als Bert Jan van der Weide en Jeroen Stam. Half in het seizoen stopte de trainer bij het tweede en nam Karlo Mol het over. Toen hebben we zelfs nog nacompetitie gespeeld, maar ook nu geen promotie af kunnen dwingen. In dat jaar heb ik wel mijn debuut gemaakt in het 1e. Onder trainer Geert Prins mocht ik invallen tegen SVN’69. We stonden toen met 0-2 achter en het werd nog 2-2. Het jaar erop ben ik bij het 1e gekomen.

Pr: Wat zijn je mooiste momenten in het 1e?

De wedstrijden tegen Elim 1 vind ik altijd wel speciale wedstrijden. Daar geniet ik wel van.

Verder was de uitwedstrijd tegen Fitboys ook wel leuk. Stefan Benjamins, Ralph de Jonge en Jeroen Katerberg namen afscheid deze wedstrijd. Stefan Benjamins schoof zijn aanvoerdersband om mijn arm. Dat was wel een grappig moment.

Pr: Wat zijn je verwachtingen voor het volgend seizoen met het 1e?

Ik vind dat lastig. Vorig seizoen zijn we goed van start gegaan. Ik hoop dat we komend seizoen ons nu eindelijk eens op tijd veilig kunnen spelen. Dat hopen we elk jaar, maar nu we allemaal weer wat ouder zijn geworden hoop ik dat dit ook een keer uitkomt.

Pr: En hoe gaat het in de zaal?

Daar ben ik wel een keer kampioen geworden haha. Met zaal 2 werden we kampioen. In het begin moesten we erg wennen aan het zaalvoetbal, maar dit werd steeds beter en we eindigden als eerste.  Helaas hebben we ons als zaal 1 nog niet echt kunnen meten aan onze tegenstanders i.v.m Corona. Dus ik ben benieuwd hoe we het er vanaf gaan brengen volgend seizoen, een klasse hoger.

Pr: Wie wordt Europees kampioen?

Ik denk Italië. Met de 1/8 finales dit weekend kan Oranje nog wel doorgaan, naar dan is het wel afhankelijk van de loting. Frankrijk en Italië zijn toch wel echt beter dan Oranje. Maar goed met een gunstige loting schrijf ik ze nog niet helemaal af. Ik vind het wel een heel saai toernooi, en dat komt vooral dat je niet samen met vrienden kunt kijken, dat mis ik wel echt!

Pr: Als ik zeg vv Hollandscheveld, wat zeg jij dan?

Een gezellige club, waar het woord “samen”wel echt van toepassing is. Kijk bijv. in de Coronatijd . Zoveel werk verzet met heel veel vrijwilligers, dat is wel typisch vv Hollandscheveld in mijn ogen.

Mijn opa, Gerrit Kroezen was medeoprichter van vv Hollandscheveld. Ik vind het bijzonder dat ik hier als kleinzoon mag voetballen.

Pr: We sluiten de zomercolumns altijd af met een nabrander, heb jij een nabrander?

Ik hoop echt dat we volgend seizoen gewoon de competities uit kunnen spelen. Met mooie resultaten en weinig blessures.

De pr bedankt Kevin voor de gezellige avond en wensen hem ook mooie resultaten toe volgend seizoen!