Zomercolumn Jeffrey van der Vinne – 2e elftal

Jeffrey is al jaren een vast gezicht in het tweede elftal en Jeffrey is iemand die niet snel op de voorgrond staat, voor de pr een reden om hem uit te nodigen voor de zomercolumn.

PR: Uit wat voor gezin kom je?

Wij waren thuis met 4 broers en ik heb 1 zus. Gert, Alwin en ik zitten op voetbal, De rest van het gezin heeft niet zo veel met voetbal. Al wordt er thuis wel veel voetbal op tv gekeken. Het komt regelmatig voor dat we op zondag aanschuiven voor de tv als er een wedstrijd uitgezonden wordt. Altijd gezellig met een hapje en een drankje erbij.

Ik woon op mezelf en sinds de zomervakantie woon ik samen met mijn vriendin Romy.

PR: Wat voor werk doe je?

Ik werk nu twee jaar voor mezelf. Ik zit in de afbouw ( YTONG en GIBO) en heb nu sinds anderhalf jaar iemand in dienst.

PR: Bij je vader in de zaak was niets voor jou? ( van der Vinne Metaalbewerking en Constructie)

Misschien was dat wel een optie maar ik vermaak me prima op de bouw, ik ga regelmatig wel even naar de zaak om mijn gereedschap te onderhouden en wat te drinken.

PR: wanneer ben je op voetballen gegaan?

Ik zit vanaf mijn 5e op voetballen en ben bij de kabouters begonnen. Ik zit dus al 21 jaar op voetbal, Al best een lange tijd.

Het eerste jaar dat ik in de A junioren zat werden we ook kampioen onder Edwin van Putten.

Dit was wel het mooiste seizoen dat ik me kan herinneren, een mooi jaar! Op donderdagavond na de training gingen we met bijna het hele team naar de keet van Erik Klunder en daar dronken we dan een paar biertjes, machtig gezellig was dat altijd.

PR: Daarna naar de senioren, meteen in het tweede gekomen?

Ja vanuit de A junioren kwam ik in het tweede. Ik heb nog zo’n 1 ½ jaar in het derde gevoetbald, nadat ik wat gedoe had gehad met de toenmalige trainer. In het tweede zat ik altijd samen met mijn broer Gert in het team en het derde voetbalde ik samen met mijn broer Alwin.

PR: Na veel jaar in het tweede heb je ook nogal wat trainers gehad, wat kun je daar over zeggen?

We hebben inderdaad al wat trainers voor de groep gehad, maar Geert Prins vind ik wel echt de fijnste trainer die ik heb gehad. Ik vind het ook erg jammer dat hij weg gaat. Het is maar afwachten of er zich nog een trainer aanmeld om ons volgend seizoen te trainen. Dit zal moeilijk worden, maar ik hoop het wel natuurlijk.

PR: Door de corona is de competitie vroegtijdig gestopt, hoe kijk jij daar tegenaan?

Heel jammer dat we niet meer kunnen voetballen natuurlijk, maar voor ons was het wel gunstig. We stonden onderaan en blijven nu dus in deze klasse. Ik vind het wel mooi dat we een nieuwe kans krijgen. Maar het is wel afwachten hoe we kunnen starten volgend seizoen. Komt er een trainer, gaan er jongens stoppen, komt er nog wat bij? Maar we zullen het wel zien!

PR: Wat vind jij van vv Hollandscheveld?

Een gezellige club!

PR: het tweede zit de laatste jaren wat in zwaar weer, heb jij een idee hoe dat komt?

Niet alleen de laatste jaren, eigenlijk altijd. Dat komt doordat je wel eens jongens af moet staan en er jongens uit het eerste terug gezet worden. Zo speel je vaak in een andere samenstelling. Maar het zit ook vaak gewoon tegen. Dan voetbal je een goede wedstrijd en geven we het weer “knullig” weg zeg

maar. Of beginnen de wedstrijd slap en lopen dan achter de feiten aan.

PR: wat voor voetballer ben jij?

In de jeugd ben ik nog een paar weken keeper geweest, maar in deze positie kon ik mijn energie niet kwijt. Voor de rest ben ik altijd verdediger geweest, meestal rechtsachter.

Ik ben geen nette voetballer, moet het vooral van het werken hebben. Ik denk wel dat ik een lastige tegenstander ben, ik beuk er nog wel eens flink in.

PR: Wat doe je nu, nu je niet kunt trainen en niet naar de sportschool kunt?

Ik heb thuis een bankje met wat gewichten, maar die heb ik nog maar 1x gebruikt, dat vind ik niks. Dus nu loop ik een paar keer per week hard, voordat ik hier heen kwam heb ik ook nog hard gelopen.

PR: we eindigen de zomercolumns met een nabrander, wat wil jij nog kwijt?

Dat we snel en gezond weer op de Oosthoek mogen komen en weer een biertje aan de bar kunnen drinken.

De pr wil Jeffrey hartelijk danken voor zijn tijd en het gesprek!