Zomercolumn Carmen Okken - Speelster vv Hollandscheveld VR2

PR: Zou jij misschien iets over jezelf willen vertellen?

Ik ben Carmen Okken, ik ben 18 jaar en ik woon op Elim. Ik werk bij NNCZ de Beatrix in Hollandscheveld, ik werk hier vanaf afgelopen zomer, hierbij ben ik veel bezig met de bewoners vermaken. Mijn hobby is natuurlijk voetballen bij V.V Hollandscheveld in vrouwen 2 in het weekend ben ik vaak in voor een lekker drankje in de stad met mijn vriendinnen.

PR: Je volgt een opleiding klopt dat?

Ik volg de opleiding onderwijsassistent op Drenthe College in Meppel. Ik zit nu in mijn tweede jaar van de opleiding, ik loop ook stage in Hollandscheveld op de basisschool OBS De Oostenbrink. Ik zit nog een beetje in twijfel wat ik wil gaan doen later als baan, ik vind het erg leuk om met kinderen te werken dus ik denk dat ik daar wel werkzaam in wil blijven.

PR: Uit wat voor gezin kom je? Is jouw gezin ook dol op voetbal?

Thuis woon ik samen met mijn vader (Hans), Moeder (Alida) en zus (Marit), we wonen in, nou ja ook wel op Elim genoemd. Je kan wel zeggen dat we dol zijn op voetbal, mijn vader heeft eerder ook bij V.V Hollandscheveld gevoetbald, en mijn moeder is eerder keeper geweest bij S.C Elim, Op zaterdag ben ik ook vaak te vinden op het voetbalveld bij Elim om ze te supporten.

PR: Dit je eerste seizoen bij VR2? Hoe bevalt je dat tot nu toe?

Heel goed! Ik voetbal sinds dit seizoen bij vv Hollandscheveld vrouwen 2.  we hebben een leuk, sportief en een gezellig team. Dit seizoen zijn wij 7e geworden ik heb het erg naar mijn zin en ik ga met veel plezier naar de training en wedstrijden toe.

Want hiervoor Speelde je nog in de jeugd bij hh'97?

Ja klopt! Ik heb hiervoor ook 1 seizoen bij HH’97 gespeeld in de mo17-1. Vanaf dat ik een jaar 4 of 5 ben zit ik al op voetbal.  Toen ik begon met voetballen zat ik bij SC Elim. In totaal heb ik 11 jaar bij Elim gevoetbald, Waaronder 1 jaar in een meidenteam en 10 jaar in een jongensteam. Ik vond het leuk om met de jongens mee te voetballen omdat ik merkte dat er toch wel een verschil zit tussen jongens en meiden voetbal. Toen ik 16 jaar was werd ons team de jo17-1, toen vond ik dat ik wel lang genoeg had gevoetbald met de jongens en ze werden alsmaar groter en sterker en om daar nog tussen te lopen als meisje wou ik niet. Toen zei een vriendin van mij die bij HH’97 voetbalde kom eens een keer met ons mee trainen misschien vind je het wel heel leuk en kan je je overlaten schrijven. Zo gezegd, zo gedaan en zo ben ik bij HH’97 en VV Hollandscheveld terecht gekomen.

Wat is je leukste ervaring tot nu toe wat je mee hebt gemaakt bij de voetbal?

Dat is een lastige vraag… er zijn al zoveel leuke dingen geweest, zoals dat we met een bus naar de wedstrijd gingen en hem aan kont hebben gekregen maar toch later heel vrolijk in de bus stapte met onze oktoberfest jurkjes aan want we hadden die avond een leuk feestje in de kantine. Ook een hoogtepunt wat ik niet meer zal vergeten is in de tijd dat ik nog bij Elim voetbalde, dat Elim Het Protos weering zaaltoernooi heeft gewonnen.

Heb jij nog voetbaldromen?  Of andere dromen wat je in de toekomst wiltbereiken?

Mijn voetbaldroom is toch wel een keer kampioen worden want dat is inmiddels wel een paar jaar geleden, verder hoop ik nog lang en met plezier te mogen blijven voetballen. Verdere droom is dat ik veel van de wereld wil zien en dat ik veel ga reizen.

Wat hoop jij dat er gaat gebeuren voor aankomend seizoen?

Ik hoop een gezellig, sportief en een leuk voetbalseizoen en stiekem toch wel in het ranglijstje bovenaan te mogen staan. Ook hoop ik dat we veel leuke dingen gaan doen zoals het deelnemen aan toernooien, feestjes enz. Dit seizoen hoop ik ook weer lekker te gaan trainen en leuke spannende wedstrijden te mogen spelen.

Elke column eindigen we met een nabrander, zouden we de jouwe mogen weten?

Ik hoop dat het aankomend seizoen net zo’n leuk seizoen wordt als dit seizoen, er leuke sportieve wedstrijden worden gespeeld en natuurlijk leuke feestjes aankomen.

Bedankt dat je mee wou doen met onze column, geniet van je zomervakantie en tot het nieuwe seizoen????