Zomercolumn Bo Blokzijl – Speler zaal 2

Pr: Bo, zou je je even kort voor willen stellen?

Ik ben dus Bo Blokzijl, ik ben 20 jaar en geboren en getogen in Hollandscheveld. Ik woon thuis bij mijn ouders Jan en Henny, samen met mijn twee zussen Amber en Mirte. Ik heb al vier jaar een relatie met Amira.

Verder studeer ik in Groningen aan de Hanzehogeschool. Ik start na de vakantie met het tweede jaar van de opleiding commerciële economie. Daarnaast werk ik bij warmteservice als verkoper.

Pr: Hoe verliepen je jaren in de jeugd?

Toen ik een jaar of 5/6 was ben ik begonnen bij de kabouters van HH’97. Mijn overbuurman Jan Kip was toen de trainer van de kabouters. Daarna heb ik de hele jeugd doorgelopen tot en met de B-junioren. Daarna waren er geen A-junioren en ben ik vervroegd overgegaan naar de senioren.

In de F-pupillen werden we elk jaar kampioen, zowel in de zaal als op het veld. Dat was wel leuk, op de kar door het dorp. Veel kabaal en wat springen en zingen op de kar.

Wat ik ook nog goed weet dat we als E-pupillen in de zaal ingeschreven werden in de D-competitie en dat we toen ook kampioen werden, we hadden een goed team toen.

De tijd in de B-junioren vond ik de mooiste tijd. Toen voetbalde ik met de meeste vrienden van mij in één team, dat was een zeer gezellige tijd.

Pr: En sloot je na de B-junioren meteen aan bij de selectie?

Ja, klopt. John Kikkert was toen de trainer. Mijn debuut maakte ik tijdens het Dorpentoernooi tegen SCN.

Pr: En naast het 1e voetbal je ook nog in de zaal.

Ik ben begonnen in zaal 2 en toen werden we meteen kampioen. Dit hebben we toen flink gevierd bij onze toenmalige sponsor café de Nachtwacht. Daarna zijn er veel wisselingen geweest in ons zaalteam. Door het Coronavirus hebben we bijna niet kunnen voetballen in de zaal. Hopelijk kunnen we volgend seizoen weer, en kunnen we een beetje leuk meedoen in deze competitie.

Naast het voetballen sta ik ook nog in de kantine als vrijwilliger achter de bar en heb ik meegeholpen met de aanleg rond het kunstgrasveld.

Pr: Je loopt al jaren op de Oosthoek, welke speler uit het eerste heeft het meeste indruk op je gemaakt?

Als klein jongetje liep ik hier altijd al rond. Eerst bij het 2e kijken en daarna bij het 1e. Ik weet nog dat ik pupil van de week was ( dit was toevallig ook tegen SCN) en dat er toen goede voetballers in het 1e zaten o.a. Johan ten Cate en Robert Tichelaar. Maar Alex Zomer vond ik eigenlijk altijd wel de beste voetballer.

Pr: ten tijde van dit interview staat de 1/8 finale van het EK voor de deur. Welk team wordt er kampioen volgens jou?

Ik volg het EK op de voet en ik denk dat Italië Europees kampioen gaat worden. Ik vind dat hun overtuigend voetbal  laten zien. Het Nederlands elftal zal misschien tot de kwartfinale komen. Maar dan denk ik dat ze gaan stranden.

Mijn favoriete speler is Romelu Lukaku van België, een sterke , snelle spits. Daar kan ik echt van genieten wanneer ik hem zie voetballen.

Pr: Met welke speler van het Nederlands Elftal zou jij je willen vergelijken?

Pfff… dan denk ik toch Denzel Dumfries. Een speler die hard kan werken, en laat zien dat je hierdoor ook veel kunt bereiken. En hij voetbalt natuurlijk ook op de back positie, net als ik.

Pr: Wat zijn je verwachtingen voor volgend seizoen qua voetbal?

Als we met het 1e net zo starten als vorig jaar dan gaan we ver komen denk ik. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. Er zijn weinig mutaties, alleen Bryan Diphoorn gaat terug naar Hoogeveen. Verder komen er enkele A-junioren over naar de senioren. Het zal wel weer lastig worden volgend seizoen doordat er wat clubs gefuseerd zijn, dus zal de competitie er zeker niet minder op worden.

Maar goed, wij hebben een gezellige groep, die ook buiten het voetbal met elkaar omgaat. Dus we willen wel een stapje extra voor elkaar doen.

Pr: Wat vind je van sportpark de Oosthoek? Zijn er nog dingen die je mist?

Ik voel me hier helemaal thuis op het sportpark en ik vind het netjes en goed onderhouden. Een mooie grote kantine en kunstgras, zodat we altijd kunnen trainen. Dit is ook een groot pluspunt natuurlijk. Wat mij betreft is alles aanwezig en mis ik eigenlijk niets.

Pr: Wat is jouw nabrander om deze column mee af te sluiten?

Ik wil iedereen een fijne en gezonde zomer toewensen, en dat iedereen zo snel mogelijk weer hun oude leven kan oppakken zoals voor de coronacrisis. Hopelijk zien wij elkaar weer snel bij de Oosthoek!

De PR wil Bo bedanken voor het mooie interview en voor jou uiteraard ook een mooie en gezonde zomer gewenst!