Zomercolumn Angela Westerbeek-Schonewille, o.a. speelster van Vrouwen 4

De PR had deze keer een gesprek met Angela Westerbeek de voorzitter van de Activiteitencommissie vv Hollandscheveld, speelster van Vrouwen 2 en Vrouwen 4. Een op en top Hollandschevelder met een duidelijke mening over dingen, kortom weer een mooi interview.

PR: Vertel, wie is Angela Westerbeek-Schonewille?

Angela: Wel ik ben dus Angela, 27 jaar oud en getrouwd met Berry. Naast het voetballen in Vrouwen 2 en Vrouwen 4 ben ik dus voorzitter van de Activiteitencommissie. Voor mijn werk rijd ik iedere werkdag naar Assen. Bij Icare werk ik als HBO Verpleegkundige bij ouderen met dementie.

PR: Waarom juist deze doelgroep?

Angela: Werk nu sinds vijf jaar hier en het is uitdagend werk, de bewoners hebben meerdere ziektebeelden. Zelf werk ik niet veel meer in de zorg, heb meer een coördinerende taak. Het coachen van collega’s en meedenken over het gevoerde en te voeren beleid.

PR: Hoe zie je de toekomst v.w.b. je werk?

Angela: Weet het gewoon nog niet er zijn zoveel mogelijkheden als verpleegkundige, maar op dit heb ik het uitstekend naar mijn zin in mijn huidige baan. Daarnaast heb ik het ontzettend getroffen dat ik niet onregelmatig moet werken.

PR: Naast je ouders heb je ook nog twee zussen?

Angela: Ja wel bijzonder dat ik nu samen met hun in Vrouwen 2 voetbal, daarnaast natuurlijk ook nog met mijn nichtjes. Een grote familiekliek in Vrouwen 2 dus.

PR: Voetbal je al lang?

Angela: In groep 6 van de basisschool ben ik begonnen met voetballen en vanaf de jeugd meteen doorgestroomd naar Vrouwen 1.

PR: Vertel eens wat meer over het voetbal?

Angela: Voetbal draait voor mij om meer dan alleen het voetbal op zich. Ook de onderlinge interesses, de sociale dingen die je samen doet buiten het voetbal om, de klik, de lol. Gewoon alles bij elkaar vind ik belangrijk. Daarom was het ook een juiste keuze om na vele jaren in Vrouwen 1 te hebben gespeeld over te gaan naar Vrouwen 2. Hoewel ik altijd bereid ben om Vrouwen 1 uit de brand te helpen als dit nodig is.

PR: En dan had je in één keer je man Berry als trainer dit seizoen?

Angela: Ja, dat was niet voorzien. Maar hij heeft het goed gedaan, is een prima trainer die ons uit de brand geholpen heeft. Er zat structuur in zijn trainingsopbouw. Je moet als team gewoon een trainer voor de groep hebben, als je het zelf moet doen als groep is het toch anders.

PR: Twee voetbalclubs op het dorp?

Angela: Bij de ouderen is dat misschien nog een issue, heeft met sentiment te maken. Maar voor de huidige generatie maakt dat allemaal niet meer uit. Vv Hollandscheveld of sv Hodo. Je ziet mensen van beide clubs bij feesten en activiteiten van de andere club. Ook bij wedstrijden van het 1e van beide clubs is dit het geval. Dus………

PR: hoe zou het volgens jouw wel kunnen of moeten?

Angela: Zoals gezegd komen mensen bij beide clubs over de vloer en doen dingen ook samen. Kijk naar de zaalteams en bijvoorbeeld het Kubb toernooi van 2e Pinksterdag. Maar als er dan over samengaan wordt gesproken gaan alle lichten op donkerrood. Ik vindt dat heel bijzonder.

PR: Wat heb je allemaal al gedaan als vrijwilliger bij de voetbal?

Angela: Nu ben ik dus voorzitter van de Activiteitencommissie. Een leuke job, maar we kunnen nog wel wat leden gebruiken in de commissie. Eerder was ik ook lid van de TC, maar als speelster is het niet handig om daar in te zitten vind ik. Je moet immers beslissingen nemen over je eigen team.

Toen ik stopte werd ik gelijk benaderd voor de Activiteitencommissie en voordat ik het wist was ik dus voorzitter.

Verder ben ik jeugd trainster geweest bij de f-jes en de G-junioren. Ook floot ik wedstrijden bij de jeugd.

PR: Binnenkort dus een nieuwe activiteit op de Oosthoek? (Al geweest na plaatsen interview)

Angela: Ja het boardingtoernooi. We hebben veel werk verzet als commissie, zo moest de boarding gehuurd worden en o.a. een lichtinstallatie. Ook aan een DJ voor de muziek is gedacht. De inwendige mens moet bedient worden. We hebben op vrijdagavond 20 teams die meedoen, hopelijk wordt dit een een groot succes.

Zaterdag gebruiken we de boarding voor ons Hutspottoernooi met aansluitend de BBQ en gezellige muziek.

(PR gaat er van uit dat een ieder genoten heeft deze dagen)

PR: vv Hollandscheveld…..?

Angela: vv Hollandscheveld betekent voor mij gezelligheid, mijn vriendinnen voetballen bij vv Hollandscheveld. Het is een plek waar ik veel tijd door breng. Samen zijn we vv Hollandscheveld. Wat me wel op valt dat is dat het minder druk is in de kantine op zaterdagen. Qua muziek mag het wel anders geregeld worden. Als je meer mensen in de kantine hebt, is het gezelliger, verkoop je meer eten en drinken.

PR: wat kan beter of wat kan anders bij vv Hollandscheveld?

Angela: Vv Hollandscheveld is een club waar veel dingen goed geregeld zijn. Het zou mooi zijn als iederen een taak als vrijwilliger op zou pakken, dan zijn we allemaal meer betrokken en minder vaak aan de beurt. Het is de verantwoording van ons allen dat we vv Hollandscheveld draaiende houden.

PR: Wat zijn je mooiste voetbalmomenten?

Angela: Het kampioenschap met Vrouwen 1 is natuurlijk een mijlpaal en alle spannende wedstrijden in de nacompetitie. Verder heb ik de gezelligheid van een teamsport gewoon nodig, ik zie mij niet zo gauw een individuele sport oppakken. Ben bang dat als ik stop met teamsport ga bank hangen….

PR: We sluiten altijd af met de zogenaamde nabrander, heb je er nog één?

Angela: vv Hollandscheveld is een gezellige club met veel betrokken mensen, laten we er voor zorgen dat we allemaal die betrokkenheid laten zien en zet je als vrijwilliger in voor de club.

De PR had wederom een gezellig uurtje. Dit maal dus met Angela, we danken haar voor de openheid en de kans die ze ons gaf op dit interview.