Zaalteams vv Hollandscheveld draaien geweldig seizoen

Wie had dat gedacht aan het begin van het zaalseizoen dat het zo'n goed seizoen zou worden voor alle drie de teams. Hoewel Zaal 1 en Zaal 2 kampioen werden mag ook Zaal 3 trots zijn op hun seizoen en uiteindelijke eindklassering.

Zaal 1 niet te stoppen

Maar laten we beginnen bij het begin. Zaal 1 bestond het afgelopen seizoen uit een vriendengroep die zowel bij vv Hollandscheveld als bij sv Hodo op het veld actief zijn. Coach Leon Kats had een prima voetballend elftal onder zijn hoede en stevende gestaag op het kampioenschap af in hun klasse. Hoewel Fc Tunas 2 lange tijd de enige overgebleven concurrent was  redden zij het niet. Ze lieten te veel punten liggen aan het eind van het seizoen en werden zelfs op de ranglijst nog gepasseerd door vv Hoogeveen Zaal 3. Uiteindelijk heeft Zaal 1 niet eens alle wedstrijden gespeeld dit seizoen. Met 17 wedstrijden en 44 punten was men niet meer in te halen voor de concurrentie.

Het maakt dus als team met spelers van beide verenigingen niet uit voor wie je uitkomt op het veld. Als je samen de schouders er onder zet kan er iets moois ontstaan zoals Zaal 1 liet zien. Al met al een terechte kampioen en het is dan ook jammer dat dit team volgend seizoen niet onder de vlag van vv Hollandscheveld verder gaat. Ze kunnen dus niet laten zien of ze het in een klasse hoger ook waar kunnen maken.

Zaal 2 haalt hoofdprijs binnen

Zaal 2 heeft tot ieders verrassing ook het kampioenschap binnengehaald in hun klasse. Leider Dave Mol had een enthousiaste ploeg jonge voetballers tot zijn beschikking en de grootste verrassing in dit team was toch wel, zonder anderen tekort te willen doen, keeper Sander Bijl. Daar Emiel Koster met een blessure kampte pakte hij voor het eerst in zijn leven de handschoenen op en sleepte zijn team er vaak doorheen. Dit is hem zelfs zo goed gaan bevallen dat hij komend seizoen ook in het 5e op het veld gaat keepen. Maar nu even terug naar het team. De grootste kracht van dit team was het collectief. Daar ze teveel spelers hadden moest leider Dave Mol spelers om de beurt 'thuis' laten. Aan de resultaten was dit niet af te zien, ze wonnen vele wedstrijden. Sterk in de verdediging en dodelijk in de aanval dat was Zaal 2 dit seizoen. Vooral aanvallend scoorden de voorwaartsen er lustig op los. Er valt dan ook niets af te dwingen op het kampioenschap, want nummer 2 van de ranglijst HHCombi Zaal 2 werd op 9 punten achterstand gezet. Nu mogen ze het volgend seizoen als Zaal 1 gaan proberen in een hogere klasse.

Eindsprint Zaal 3 leverde keurige 3e plek op

Zaal 3 een team bestaande uit oud-gedienden heeft zich in de zaal van hun beste kant laten zien dit seizoen. Waar ze zelf misschien niet hadden verwacht zo'n prima seizoen te draaien hebben ze het wel waar gemaakt.

Alleen Zaal 2 bleek tweemaal te sterk, maar dat had ook zo maar anders kunnen lopen. Immers Zaal 3 is een lepe ploeg die hun kansen rustig afwacht en dan toeslaat. Menig tegenstander is deze jaargang in de zaal in de taktiek van Zaal 3 getrapt. Vanuit een ijzersterke verdediging werd altijd de aanval gezocht. Waar men de eerste wedstrijd tegen vv Ruinen en HHCombi nog verloor gingen deze teams in de tweede wedstrijd de bietenbrug op.

Het is dat Zaal 3 nog drie afgelaste wedstrijden moest spelen, wat niet meer gebeurd is, en wie weet wat er gebeurd was. Nu eindigen ze op een keurige derde plek en mogen ze trots terugkijken op het afgelopen seizoen.

Enkele weetjes over de zaalteams:

* Samen 296 doelpunten gescoord

* Samen 181 doelpunten tegen