Zaal 1 kan bij winst op vv Hoogeveen 5 en verlies van Fc Tunas Zaal 2 kampioensvlag hijsen

Zaal 1 - vv Hoogeveen Zaal 5

Vanavond bestaat de mogelijkheid dat Zaal 1 de tweede kampioen in de zaal wordt bij vv Hollandscheveld. Echter ze zijn hierbij wel afhankelijk van de uitslag van enig overgebleven concurrent fc Tunas Zaal 2. Die spelen namelijk een uur later tegen vv Hoogeveen Zaal 4 en moeten winnen om uitzicht te blijven houden op de titel.

Hoe zit dat: Beide teams hebben 16 wedstrijden gespeeld en moeten er beide nog 6 spelen (te beginnen vanavond). Het verschil in punten bedraagt 13 in het voordeel van Zaal 1. Neem daarbij het verschil in doelsaldo, +20 in het voordeel van Zaal 1. Nu kunnen beide teams in theorie nog 18 punten behalen bij 6 keer winst, echter fc Tunas Zaal 2 moet dan alles winnen en hopen dat Zaal 1 nog twee wedstrijden verliest. Bij verlies vanavond van Fc Tunas Zaal 2 en winst van Zaal 1 wordt het gat 16 punten en met nog 5 wedstrijden te spelen voor beide teams is dat niet meer te overbruggen. Mochten beide teams winnen dan kan Zaal 1 29 maart kampioen worden bij winst op vv Hoogeveen Zaal 4. Immers er zijn daarna nog 4 wedstrijden te spelen en 12 punten te verdelen, met een gat van 13 punten is Zaal 1 dus kampioen.

Vanavond gaat Zaal 1 dus voor de winst!! Kom ze steunen op weg naar het kampioenschap.

Aanvang: 21.00 uur, sporthal 'de Marke' te Hollandscheveld.

29 maart: Zaal 1 - vv Hoogeveen Zaal 4, aanvang: 21.00 uur, sporthal 'de Marke' te Hollandscheveld