Wedstrijd verslag vrouwen 1

Staphorst – na maanden van voorbereiden en een paar bekerwedstrijden stond dan eindelijk weer een competitiewedstrijd op het programma. De dames van Hollandscheveld mochten het ditmaal in en tegen Staphorst opnemen. De wedstrijd begon voortvarend want na nog geen 5 minuten gespeeld te hebben, wist Sabrina van Nuil het eerste doelpunt al binnen te werken.  Met deze vroege goal konden de dames lekker in de wedstrijd komen. Over het algemeen waren de Oranje-Zwarte dames de betere van de twee ploegen, maar dat betekende niet dat Staphorst er ook af en toe gevaarlijk uit wist te komen. In de twintigste minuut leek Indy Strijker de 0-2 voor het intikken te hebben, maar ze kwam net te kort om te scoren. Gelukkig wist Shanya Koster een minuut later op aangeven van Milady van Dalen als nog te scoren. Shanya zorgde er ook voor dat de ruststand op 0-3 kwam te staan, ditmaal wist ze te scoren op aangeven van Sabrina van Nuil.

Na rust kregen beide ploegen de kans om te scoren, maar het was Staphorst die uiteindelijk het scherpste voor het doel was. Lange tijd bleef dit ook de stand, maar langzaam maar zeker kwam Hollandscheveld ook weer in het spel dat ze voor rust wisten te laten zien. Met nog ongeveer een kwartier te spelen konden Sabrina en Marith Schonewille samen richting het doel van Staphorst. De keeper moest hierbij op Sabrina letten die met de bal aangestormd kwam, waardoor ze kansloos was toen Marith de bal kreeg aangespeeld. Een minuut later wist Sanne Snippe te voorkomen dat Staphorst weer tot scoren kwam. Daarna leek de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld, toch werd er nog eenmaal gescoord. Net als het eerste doelpunt, kwam het laatste doelpunt op naam van Sabrina te staan. Met de 1-5 uitslag wist de ploeg van Henry Strijker de koppositie in het klassement te pakken en maakt zodoende een goede start in het nieuwe seizoen.