vv Hollandscheveld is weer vijf clubscheidsrechters rijker

Gedurende vorig seizoen is een idee van Alice Schonewille door het bestuur omarmd.

In samenwerking met het bestuur is zij vorig seizoen samen met een afgevaardigde van de KNVB bezig gegaan met het organiseren van een clubscheidsrechter cursus bij vv Hollandscheveld. Nadat een aantal jaren geleden al de eerste lichting nieuwe scheidsrechters de cursus gevolgd had bleek dit nog niet voldoende om vv Hollandscheveld van genoeg scheidsrechters te voorzien.

Gelukkig kende onze club een vijftal enthousiastelingen die zich opgaven voor de cursus en mede met een 7-tal cursisten van andere verenigingen hebben zij de cursus tot een goed einde weten te brengen.

Gedurende een aantal cursusavonden kregen zij de theorie en werd er ook in de praktijk gefloten tijdens een aantal oefenwedstrijden.

Neem daarbij het feit dat de cursisten ook nog een aantal competitiewedstrijden moesten fluiten en zie daar de inzet die zij getoond hebben.

Al met al een geslaagde pilot bij vv Hollandscheveld en nu is het zaak om dit jaarlijks terug te laten keren zodat de wedstrijdsecretarissen het een stuk makkelijker krijgen om scheidsrechters te vinden voor alle wedstrijden. Immers vele handen maken licht werk... Denk nu niet: "Niks voor mij!" Volg gewoon de cursus en wie weet verras je jezelf en tevens help je de club er mee.

Op foto 1 alle cursisten, hun cursusleider en scheidsrechter die als beoordeelaar optrad.

Op foto 2 onze geslaagde cursisten v.l.n.r. Gerwin Metselaar, Henry Vos, Gerrit Vrieling, de KNVB cursusleider, Stephan Bijl en Maykel Mol