VV Hollandscheveld 2 – Drenthina 2 (Vriendschappelijke wedstrijd)

Opstelling:
Nick ter Steege; Patrick Bruins, Nick Steenkamp, Maykel Mol, Lars Kikkert; Rodney Olde, Roy Strijker, Brian Okken; Hans Zomer, Luuk van Eck, Tom Kuik.

Wissel: Gerrit Vrieling, Twan ten Caat.

Na een paar weken rust te hebben gehad mochten de heren weer de wei in. Op deze druilerige zaterdag ging het voor de tegenstander al snel verkeerd. De wedstrijd begon een kwartier later vanwege dat Drenthina de kledingtas vergeten was. Waar Hollandscheveld een normale warming up kon doen, was het voor Drenthina een kwartiertje om zich warm te krijgen en dat kon je ook direct zien in de wedstrijd. De wedstrijd was nog geen paar minuten oud en het balletje lag al achter de keeper van Drenthina. Rodney Olde opende de score vanuit een mooie voorzet van Brian Okken aan de rechterkant. Voorheen waren de wedstrijden tegen de groen-witten best wel lastige potjes en ging het vaak gelijk opgaand. Vandaag waren de rollen totaal anders. Hollandscheveld die veel balbezit had en probeerde daardoor ook de bal veelvuldig rond te laten gaan. Met Roy Strijker op het middenveld kwam dat goed tot uiting want die is samen met Brian Okken en Rodney Olde zeer belangrijk voor het balbezit en voornamelijk met de aanvoer richting de voorhoede. Drenthina kwam hierdoor moeilijk aan de bal en wanneer de tegenstander wel de bal had kon het moeilijk voor de goal komen van Nick ter Steege. Onze keeper deed goed mee in het balbezit houden maar qua keeperswerk had hij een makkelijke dag. Hoewel Hollandscheveld veel balbezit had kreeg het in de 1e helft niet veel kansen. Hans Zomer kwam er op links een keer goed door maar stuitte op de keeper en Luuk van Eck kon zijn geluk ook nog niet beproeven. Aan het einde van de 1e helft kreeg Hollandscheveld een corner die op het hoofd belandde van Rodney Olde maar hierna wist Tom Kuik goed voor de tegenstander te komen en binnen het 5 meter gebied de bal hoog in het doel te werken.

De rust uit gaan met een 2-0 voorspong moet een goed begin zijn van een leuke 2e helft. De 2e helft wist Drenthina niet meer waar ze het zoeken moesten maar toch kwamen er een paar kansen voor hun. De 1e kans lag er ook al meteen in. Kwartier gespeeld in de 2e helft kwam er een knappe steekpass op de linksbuiten die hem over Nick ter Steege heen wipte. De 0 is helaas niet gehouden maar echt in gevaar kwam Hollandscheveld niet. Het goede positiespel bij de thuisploeg met het balletje die veelal rond ging resulteerde in meer doelpunten. Ogenschijnlijk zul je verwachten dat Drenthina de druk opvoert maar na de 2-1 werd er niet veel meer gedaan aan de kant van de groen-witten. Nick Steenkamp die in de rust naar de rechtsback positie ging en Gerrit Vrieling erbij kwam centraal achterin stond een stuk hoger op waardoor Drenthina ver in moest zakken en Hollandscheveld makkelijk kon opstomen. Rodney wist zijn 2e van de dag ook nog te maken door een heerlijke strakke kopbal uit een voorzet van links en hierna is de wedstrijd dan ook wel gespeeld. Drenthina kreeg nog 1 kans maar met een geweldige redding van Nick ter Steege belandde de bal tegen de lat waarna Nick de bal makkelijk kon oppakken. Onze spits wist ook zijn goaltje mee te pikken. Een aanval over veel schijven wist uiteindelijk Nick Steenkamp de bal met een strakke pass, met een beetje geluk, Roy Strijker te bedienen en die wist op zijn beurt na een goede actie binnen de 16 meter Luuk van Eck weet te vinden waarna hij de bal beheerst in de rechter beneden hoek schoof. De 4-1 is dan ook zeer terecht en een groot compliment hoe Hollandscheveld deze wedstrijd aanvloog.

Man van de wedstrijd: Rodney Olde

13 mei 2024