Vrouwen Hollandscheveld in tweede helft langs Dwingeloo

Hollandscheveld – afgelopen weekend troffen de dames van Hollandscheveld Dwingeloo op sportpark De Oosthoek. Na de 0-8 overwinning op VVAK was het vertrouwen groot bij de ploeg van Henry Strijker. De gasten kennen tot nu toe een nog niet heel gelukkig seizoen, maar wisten afgelopen week wel hun eerste overwinning te boeken en hoopten ook tegen Hollandscheveld resultaat te kunnen halen. Op basis van de eerste helft leek dat er ook even in te zitten, maar aan het einde van de wedstrijd was Hollandscheveld toch met 8-2 te sterk voor Dwingeloo.

Het was Dwingeloo dat al vroeg in de wedstrijd op voorsprong wist te komen. In de 5e minuut was Tessa Meekhof ongelukkig met een verdedigende actie in het strafschopgebied. Keepster Esmee Nijstad kon de strafschop net niet keren, waardoor de thuisploeg op een snelle achterstand kwam te staan. Gelukkig wist Sabrina van Nuil en Milady van Dalen niet veel later de stand weer in het voordeel van Hollandscheveld om te buigen. Maar na iets meer dan een half uur spelen wist Dwingeloo toch weer onverwachts te scoren. Twee kansen, twee doelpunten. In dat opzicht waren de gasten bijzonder effectief. Hollandscheveld had in de eerste helft zeker de kansen om uit te lopen op Dwingeloo, maar de scherpte voor het doel ontbrak.

Na rust was dat een ander verhaal. Binnen 5 minuten was het raak voor Milady, die niet veel later ook de 4-2 op haar naam zette. Tussen beide goals wist Esmee tot tweemaal toe te voorkomen dat Dwingeloo weer tot scoren kwam. Dus die marge van twee goals was wel welkom op dat moment. Vanaf dat moment zag je het vertrouwen op een overwinning ook weer groeien en wist Hollandscheveld ook steeds verder uit te lopen. De ploeg zat Dwingeloo feller op de huid en dat leverde ook regelmatig balbezit op. Door het doorjagen kwam ook de 5-2 tot stand. Ranoe Vos wist de bal te onderscheppen en deze voor te geven op Sabrina.  6 minuten later was Sabrina de assistgever op Shanya Koster. En vlak voor tijd leek Sabrina, vanuit een strafschop, de eindstand op 7-2 te zetten. Maar in de 90ste minuut, wist Ranoe toch nog een doelpuntje mee te pikken waardoor de 8-2 overwinning op het scorebord kwam te staan.

19 okt 2024
Hollandscheveld VR1