Vrouwen Hollandscheveld boekt tegen Westerwolde eerste competitiewinst

Hollandscheveld – de competitie is nu twee wedstrijden oud. En na een gelijkspel tegen Asser Boys en verlies tegen Drenthina, werd het wel eens tijd om de eerste driepunter van het seizoen binnen te halen. Daarvoor moest Hollandscheveld afgelopen weekend de punten zien te pakken tegen Westerwolde. De ploeg uit Groningen wist afgelopen weekend met een 8-0 overwinning ruimschoots van Coevorden te winnen. Het is ook een ploeg waar de Oranje Zwarte dames nooit eerder tegen hebben gespeeld, dus in dat op zicht wist je niet echt wat je van de tegenstander kon verwachten. Maar al vrij snel in de wedstrijd werd duidelijk dat de overwinning naar Hollandscheveld zou gaan! De 5-0 overwinning geeft daarbij zeker geen vertekend beeld van de krachtsverhoudingen.

Al binnen 30 seconden had Hollandscheveld de score moeten openen en niet veel later deed ook al de tweede grote kans zich voor. Het is een herkenbaar beeld van de ploeg van Henry Strijker, kansen zijn er genoeg. Maar in de afronding gaat het dan net niet goed genoeg. In dat opzicht was de goal van Mylenka Mol in de tweede minuut meer dan welkom. Mylenka kreeg van Tessa Meekhof een mooie pass en wist daarbij de weg richting het doel te vinden.  Het bleek een bevrijdend doelpunt te zijn, want door doelpunten van Sabrina van Nuil en Ranoe Vos stond het scorebord binnen 15 minuten al op 3-0. Na de 3-0 zakte de dames zich iets verder terug en zag je Westerwolde zich een beetje terug knokken in de wedstrijd, al leidde dat niet tot heel veel kansen. Charetha Okken hoefde in dat opzicht maar een paar keer in actie te komen in het doel van Hollandscheveld.

Na rust werd het spel wat onvriendelijker. Veel geduw en getrek, met hier en daar ook wel wat overtredingen die met geel bestraft hadden kunnen worden. Hierdoor kwam het spel wat vaker stil te liggen en dat haalde wel de snelheid uit de wedstrijd. Maar het bracht Westerwolde wal iets meer grip op de wedstrijd. Ze kwamen ook iets vaker gevaarlijk voor het doel, maar de verdediging van Hollandscheveld stond hier telkens wel goed op te letten. De 4-0 van Sabrina in de 62e minuut was daarom wel belangrijk. Het bood de thuisploeg iets meer speling en meer zekerheid op de overwinning. Ook het slotakkoord was voor Sabrina toen zij in de 82e minuut op aangeven van Ranoe de 5-0 wist binnen te tikken. Het is voor Hollandscheveld de eerste competitie overwinning van dit seizoen en zijn met deze 3 punten nu terug te vinden op een vijfde plaats.

5 okt 2024
Hollandscheveld VR1