Vrouwen 1 wint 1e bekerwedstrijd van fc Meppel/Alcides Vr.1

Vrouwen 1 begint seizoen met overwinning op FC Meppel/Alcides Vr.1

Meppel – Hollandscheveld vrouwen 1 is het seizoen goed begonnen. In de eerste officiële wedstrijd van het seizoen wist het team van coach Jaap Snippe een 0-3 overwinning te boeken. En daarmee is het bekertoernooi op een mooie wijze gestart. Maar hoewel dit een mooi resultaat is, had de score echter hoger kunnen uitvallen.

Vanaf het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat Hollandscheveld de sterkere partij was. De Meppeler dames boden echter wel goed weerstand, waardoor de kansen voor Hollandschevel schaars waren. Ook werd er ook niet altijd even scherp op elkaar ingespeeld, waardoor de thuisploeg de aanvallende bal ook regelmatig kon onderscheppen. De eerste echte grote kans was voor Marleen Mens, door een steekbal vanuit het middenveld kwam zij één op één met de keeper te staan. De doelvrouw kwam echter goed haar doel uit en wist zo de openingsscore uit te stellen.

De dames van Hollandscheveld bleven aandringen, maar iedere keer als ze in de buurt van de Meppeler Goalie wisten te komen, bleek de doelvrouw de situatie goed onder controle te hebben. Maar na twintig minuten was het dan eindelijk raak. De van VCG overgekomen Sabrina van Nuil, die haar debuut maakte voor Hollandscheveld, wist van haar tegenstander te ontsnappen en plaatste een lastig schot op de het doel van de thuisclub. Het schot werd echter tegengehouden, maar kwam in de rebound gelukkigerwijs voor de voeten van Marleen. Marleen aarzelde geen seconde en werkte de bal hard in het doel.

Ook na de 0-1 waren de dames van Hollandscheveld de betere van de twee. Toch wilde het maar niet lukken om de score verder uit te breiden. In de dertigste minuut schoot Elleke Snippe de bal in het zijnet. Maar veel dichterbij kwamen de dames ook niet. Aan de andere kant van het veld had keepster Anna-Joele Stadman, die vorige week in een oefenduel met drie doelpunten als spits indruk maakte, het helemaal rustig. Op een paar kleine ingrepen na, moest ze voornamelijk anticiperen op de terugspeelballen van haar eigen ploeggenoten.

In de tweede helft was het wedstrijdbeeld niet veel anders, Hollandscheveld had grip op de wedstrijd en met een sterk spelende verdediging werden veel mogelijke counters snel verijdeld. Een kwartier na rust wist de ploeg van Jaap Snippe, Sabrina in een één tegen één situatie te brengen met de keepster van FC Meppel. De doelbewaker kwam goed haar doel uit en maakte de ruimte erg klein voor de debutant, maar Sabrina hield haar hoofd koel en schoot de bal langs de keeper het doel in.

Zeven minuten later was het weer raak. Sabrina, die indruk wist te maken in haar eerste officiële wedstrijd, kwam weer los van haar tegenstandster en liep recht op de het doel van de thuisploeg af. Ze had echter ook oog voor haar medespeelsters die iets beter in positie voor het doel wisten te komen. Onzelfzuchtig speelde zij daarom de bal vlak voor het doel in de richting van Marleen Mens, die met een simpel intikkertje de 0-3 op haar naam schreef. Daarna was Hollandscheveld nog een aantal keer dichtbij de 0-4 maar de bal wist niet meer in het net te belanden. Toch kwam de thuisploeg in de laatste minuten van de wedstrijd nog dicht bij de 1-3. Een gevaarlijke counter zorgde ervoor dat Anna-Joelle toch nog even wakker moest worden. Het schot van de Meppelse dames ging echter naast het doel, waardoor de eindstand op 0-3 bleef staan.