Voorwoord 'de Supporter' vanaf nu elke maand geplaatst

Beste Supporters,

Onze teams zitten in de laatste fase van de competitie. Blijf ze positief aanmoedigen. Steun de spelers en leiding. Negatief zijn en klagen is niet goed. Klagers voelen zich boven de persoon staan waar ze over klagen. Dan voelt de klager zich goed. Als je dan vraagt of zij de taak op zich willen nemen, weten ze dat ze dat niet kunnen of willen. Ze voelen zich dan onder de persoon staan waar ze over klagen. Dan voelt de klager zich slecht. Daarom wordt een klager vaak boos als je vraagt of hij die taak wil doen. Denk hier eens over na. Zaal 1 en 2 zijn kampioen geworden. Gefeliciteerd mannen. Zaal 3 eindige ook boven in, ook de complimenten.

De nieuwe voorzitter van onze club wordt Wout Smit. Hij heeft ervaring in het voetbalbestuur en leidinggeven. Het wordt formeel als de ledenvergadering, op vrijdag 13 september om 20.00 uur, zich hier in kan vinden.

Voor  volgend seizoen zijn we bij Toekie nog nieuwe vrijwilligers nodig. Op zich hebben we het goed voor elkaar, maar er stoppen altijd mensen die het al jaren deden. We zorgen er voor dat je niet vaak aan de beurt bent. Enkele uurtjes voor de club zo 1x per 8 weken moet toch kunnen. Als je benadert wordt, zul je zien dat het praktisch gezien goed te doen is. Vele handen maken licht werk.

Het schoolvoetbal was op 3 woensdagmiddagen in april op de Oosthoek. Het was voor de 15e keer een succes. Dank aan de organisatie, de vrijwilligers en de scheidsrechters. Het grootste evenement wat we jaarlijks op de Oosthoek hebben. Netjes van Toekie.  Een goede beurt in de gemeente. Het meisjesteam van het Mozaïek uit ons dorp, werd eerste. Wethouder Slomp deed de prijsuitreiking.

Landelijk lopen kantine bezoek en dus de  inkomsten terug. Contributieverhoging of  verhoging van de kantineprijzen zijn dan mogelijkheden om de inkomsten op peil te houden. Misschien komen we hier op de ledenvergadering op terug.

In deze periode van Koningsdag en 4 mei zijn veel teams 1 of 2 weken vrij. Blijf met je team trainen. Ga ook voor jezelf trainen. De laatste weken is het team jou en jouw conditie nodig.

Bij de jeugd zijn we blij dat volgend seizoen weer een JO19 (A-junioren) op de Oosthoek komt. Leiding en spelers van harte welkom. Bij de jeugd hebben we een belactie gedaan naar alle ouders. Hier uit zijn diverse vrijwilligers gekomen voor volgend seizoen. Mooi. Ben je niet gebeld, luister dan jouw voicemail af. Iedereen is gebeld. Als je iets wilt doen voor de jeugd, we horen het graag.

De nieuwe privacywet is van kracht sinds 25 mei 2019. Als je niet wilt dat jouw naam of foto door de club wordt gepubliceerd, laat het ons weten. De alcoholcontrole van onder de 18 jaar is er. Help onze barvrijwilligers, als je denkt dat er iemand is die drank besteld en onder de 18 is.

Als je een AED certificaat hebt, laat het ons weten. Vorig jaar hebben zich diverse mensen gemeld. Als je dat nog niet gedaan hebt, horen we je aanmelding graag.  Het kan levens redden.

Zieken en geblesseerden beterschap met het herstel. Drink 2 liter water per dag. Als je dat ’s nachts lastig vindt, zet een emmer naast je bed. Hoef je niet naar het toilet.  Als je een blessure of ziekte hebt, kijk wat je nog wel kunt. Goed voor lichaam en geest. Nooit opgeven, doet Toekie ook niet.

Jan Blokzijl, voorzitter.