Voorbeschouwingen zaterdag 23 maart

Zaterdag 23 maart heeft weer een aantal mooie wedstrijden in het verschiet.

vv Hoogeveen Zat.1 - vv Hollandscheveld 1

De eerste wedstrijd van het seizoen tussen beide teams staat de meeste supporters van beide verenigingen nog wel helder voor ogen.

Trainer John Kikkert was niet tevreden over de inzet en vond dat zijn spelers te veel ontzag hadden voor de spelers van vv Hoogeveen. Zaterdag hebben ze de kans om te laten zien dat het ook anders kan. Knokken, strijden, tot het gaatje willen gaan, teamgeest en zo kan schrijver dezes nog wel een aantal cliches te voorschijn toveren. Echter duidelijk is wel wil men het vege lijf redden dan zijn drie punten meer dan welkom a.s zaterdag. Makkelijk zal het niet worden.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'Bentinckspark' te Hoogeveen.

vv Hollandscheveld 2 - The Knickerbockers 6

De gasten van a.s. zaterdag staan 2 plekken hoger op de ranglijst met een wedstrijd meer gespeeld hebben ze ook twee punten meer.

De heenwedstrijd werd met 5-1 verloren door het 2e, maar dit was voor dat men in een goede flow terecht kwam. Bij het studententeam weet men feitelijk nooit tegen welk team je komt te spelen, immers het is vaak maar net wat er beschikbaar is. Zaterdag een nieuwe kans voor het 2e om de uitslag van de heenwedstrijd te weerleggen als een incident.

Bij winst wipt men over de gasten heen op de ranglijst en kan men dus naar boven kijken.

Aanvang: 12.30 uur, 'de Oosthoek' te Hollandscheveld.

Vrouwen 2 - SJO NWVV/Titan Vrouwen 1

De wedstrijd tegen de koploper van afgelopen zaterdag, 3-3 na 3-1 achterstand, moet de speelsters van Vr.2 het zetje in de rug geven tegen de gasten van a.s. zaterdag. De uitwedstrijd speelde men gelijk, maar nadien steeg Vr.2 op de ranglijst waar de gasten bleven steken onderin de middenmoot.

Wil men naar boven blijven kijken dan is winst het enige wat telt voor Vr.2 en het is voor de leidsters te hopen dat ze over een complete selectie kunnen beschikken.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

cvv Fit Boys 2 - vv Hollandscheveld 3

De nr.5 van de ranglijst ontvangt de nr.4 van de ranglijst. De eerste wedstrijd van het seizoen tussen beide ploegen was een prooi voor het 3e elftal.

Maar de thuisploeg staat niet voor niets zo hoog op de ranglijst en dus moet het 3e gewaarschuwd zijn. Het zal zeker geen walk-over worden voor de mannen van Jeroen Okken en Roel Metselaar. Echter als ze hun kwaliteiten aanspreken kunnen ze wederom de winst pakken en tevens een periode.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'Noord-West' te Beilen

sc Erica 3 - vv Hollandscheveld 4

Het 4e zal met plezier terug denken aan de thuiswedstrijd tegen sc Erica 3. Immers hier behaalden ze een 5-2 overwinning en dat waren er niet veel dit seizoen. Echter deze uitlag moet de spelers moed geven voor aanstaande zaterdag en een goed resultaat behoort zeker tot de mogelijkheden voor het 4e. Alles bepalend zal de vorm van de dag zijn bij beide teams.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'de Veenschappen' te Erica

CSVC 3 - vv Hollandscheveld 5

Het 5e heeft wat recht te zetten a.s. zaterdag in Coevorden, immers de thuiswedstrijd ging nipt met 0-1 verloren.

De uitslag tegen het 4e van CSVC moet als voorbeeld gelden voor de spelers en staf van het 5e, 3-5 winst.

Als men de schouders er gezamenlijk onder zet is winst zeker mogelijk.

Het 5e heeft dus een leuke uitdaging want de thuisploeg zal zich niet zomaar gewonnen geven.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'Klinkenvlier' te Coeovrden.