Voorbeschouwingen Zaterdag 13 april

Wedstrijd van de dag:

vv Hollandscheveld 1 - SVM 1

Na de prima wedstrijden tegen vv Hoogeveen Zat. en ZZVV, helaas zonder het verdiende resultaat, en de terechte overwinning op sc Lutten van afgelopen zaterdag komt er morgen wederom een topploeg uit de 3e klasse D naar 'de Oosthoek'. Dit keer is het de beurt aan de ploeg uit de Noord-Oost Polder en trotse koploper SVM uit Marknesse.

Wie kan zich de wedstrijd van 8 december 2018 nog herinneren waar het 1e een knap gelijkspel behaalde, 1-1, in Marknesse.

Morgen zal het 1e ook weer op de toppen van hun kunnen moeten spelen om tot een resultaat te komen. Afgelopen weekend liet SVM tegen sc Elim zien dat het levensgevaarlijk in de omschakeling is. Dus zal men achterin de zaakjes goed op orde moeten hebben bij het 1e. Maar indien men eenzelfde inzet, opoffering voor elkaar en werklust kan tonen als de afgelopen weken kan een stunt er zo maar inzitten.

Aanvang 14.30 uur, Sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

sv Epe Vr.1 - vv Hollandscheveld Vr.1

De thuiswedstrijd was er een voor de echte liefhebbers van strijd, passie en inzet. Vrouwen 1 wist uiteindelijk met een 0-0 uitslag en een punt van het veld te stappen tegen de huidige nummer 3 van de ranglijst.

Afgelopen weekend wisten de dames deze inzet, strijd en passie pas na een 0-2 achterstand te tonen en trokken ze alsnog aan het langste eind tegen vv OZC Vr.1. Morgen zullen ze vanaf minuut 1 uit dat vaatje moeten tappen indien men wederom een resultaat wil behalen. De thuisploeg strijd nog steeds om het kampioenschap en zal geen averij op willen lopen. Al met al een mooie wedstrijd in het verschiet in het Gelderse Epe.

Aanvang 14.30 uur, Sportpark 'Wachtelenberg' te Epe.

vv Hollandscheveld 2 - De Griffioen 2

De nummer 10 ontvangt de nummer 11 van de ranglijst en het zijn slechts 3 punten welke beide teams van elkaar scheiden op de ranglijst, zie daar het belang van deze wedstrijd voor de mannen van Geert Prins en Bas ten Caat.

Op 2 februari j.l. kwam er met de winst in Oosterwolde een omekeer voor het 2e en kon men zich gaan richten op klassebehoud. Het gat met de nummer 6 op de ranglijst bedraagt slechts 5 punten, en een wedstrijd minder gespeeld, dus kan men bij winst op de Griffioen goede zaken doen op de ranglijst. Al met al de derde wedstrijd deze zaterdag die het aanzien qua spanning meer dan waard zal zijn.

Aanvang 12.30 uur, Sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

vv Hollandscheveld Vr.2 - ST HOC/Valthermond Vr.1

Vrouwen 2 heeft de afgelopen twee weken vrijaf gehad en ontvangt de voormalige koploopster ST HOC/Valthermond Vr.1

Op 8 december 2018 speelden beide teams ook tegen elkaar en verloren de dames van Vrouwen 2 nipt met 2-1.

In de tussentijd heeft er nogal het een en ander gespeeld bij Vr.2 en zijn ze uit een heel ander vaatje gaan tappen.

Daardoor vinden ze zichzelf nog steeds terug bovenin de ranglijst van de 4e klasse. Wil men tot het eind mee blijven doen en voor een topklassering gaan dan zal men moeten winnen.

Aanvang 14.30 uur, Sportpark 'de Oosthoek'te Hollandscheveld

HZVV 3 - vv Hollandscheveld 3

Wederom een topwedstrijd voor het 3e van Jeroen Okken en Roel Metselaar.

De thuiswedstrijd tegen HZVV 3 werd 0-0 en daar viel eigenlijk weinig op af te dingen.

Morgen zal het 3e willen winnen om de 2e plek op de ranglijst over te nemen van HZVV 3.

De titel lijkt zo goed als zeker vergeven aan Achilles 1894 Zat.2

Aanvang 15.00, Sportpark 'Bentinckspark' te Hoogeveen

vv de Weide 5 - vv Hollandscheveld 4

Het 4e reist af naar Hoogeveen om het op te nemen tegen de koploper in hun klasse.

Thuis was het vooral een kwestie van tegenhouden en kreeg men een 2-0 nederlaag te slikken, maar het 4e heeft tegen HZVV laten zien dat er zeker progessie zit in het team.

Laten we hopen dat ze morgen een zelfde elan en teamspirit hebben als afgelopen zaterdag en dat ze met een resultaat uit Hoogeveen terug kunnen keren.

Aanvang 14.00 uur, sportpark 'de Schutlanden' te Hoogeveen

Erica'86 2 - vv Hollandscheveld 5

De thuisploeg heeft twee punten minder op de ranglijst, maar ook twee wedstrijden minder gespeeld en zie daar het belang van een overwinning voor het 5e in Erica morgen.

Immers bij winst heeft de thuisploeg nog steeds 1 verliespunt minder, maar wordt het gat wel verkleind.

Hopelijk kun ze net als de laatste twee wedstrijden een prima resultaat neer zetten.

Aanvang 14.30 uur, Sportpark 'de Veenschoppen' te Erica