Voorbeschouwing zaterdag 9-2-2019

Februari, wat winter zou moeten zijn is veranderd in herfstweer en dito temparaturen. Geen ideale omstandigheden om op een zaterdag in februari te moeten aantreden voor de competitie.

Na de bijna gehele afgelasting van afgelopen zaterdag, alleen het 2e en Vrouwen 1 kwamen in actie, is het maar de vraag of alle wedstrijden morgen wel doorgaan. Immers het vele water dat de afgelopen dagen gevallen is kan wel eens roet in het eten gooien v.w.b. het doorgaan van de geplande wedstrijden.

sv Nieuwleusen 1 - vv Hollandscheveld 1

Na de zomerstop stond deze wedstrijd als eerste op het programma voor de competitie 2018-2019. sv Nieuwleusen was, en is ook nu, de favoriet. Immers zijn degradeerden uit de 2e klasse en ons 1e had een moeizaam seizoen achter de rug. Hoewel sv Nieuwleusen bij vlagen veel sterker was stond er aan het eind 2-3 op het scorebord. Iedereen was het er over eens dat er meer ingezeten had voor het 1e. In de loop van de competitie is gebleken dat de ploeg het met name goed doet tegen de bovenste ploegen uit de competitie. sv Nieuwleusen doet mee om de titel, staan 3e, en dus zou je moeten denken dat de spelers zich optimaal weten te motiveren voor deze pot. Feit blijft echter alles mee moet zitten voor trainer John Kikkert en zijn team. In Nieuwleusen wacht een moeilijke tegenstander zover is zeker.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'het Klaverblad' te Nieuwleusen

vv Hollandscheveld Vr.1 - vv Hellendoorn Vr.1

De tweede helft van de competitie is voor Vrouwen 1 prima begonnen, immers ze behaalden een 3-5 overwinning bij vv Heino Vr.1.

Morgen staat de wedstrijd tegen het laag geplaatste vv Hellendoorn Vr.1 op het programma en kan men zichzelf wederom een goede dienst bewijzen door de punten thuis te houden. Echter de heenwedstrijd werd maar ternauwernood met 4-5 gewonnen en dus zullen team en staf gewaarschuwd zijn.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

vv Hollandscheveld Vr.2 - vv Noordscheschut Vr.2

Op 22 september 2018 troffen beide teams elkaar ook en zette Vrouwen 2 met een 0-1 zege de opmaat voor een prima 1e seizoenshelft. Echter de laatste wedstrijden voor de winterstop kwam de klad er in, onvrede alom en dit leidde er mede toe dat trainer-coach Henry Vos opstapte.

Vrouwen 2 is dus aan zichzelf verplicht om de goede draad weer op te pakken, een team zijn dat is wat gewenst is deze tweede helft van het seizoen.

Om dan te beginnen met een derby is prima, want dat brengt altijd verborgen krachten naar boven.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

Achilles 1894 Zat.2 - vv Hollandscheveld 3

Het 3e gaat naar Assen om het op te nemen tegen de koploper in hun klasse. Thuis werd er met 3-5 verloren, maar deze wedstrijd was de volle 90 minuten dermate spannend dat er meer had in gezeten voor het 3e. Als het 3e op volle oorlogsterkte kan aantreden in Assen hebben ze volop kans om de punten mee naar Hollandscheveld te nemen. Daar ze een wedstrijd minder gespeeld hebben als de Assenaren kunnen ze het gat bij tweemaal winst weer aanzienlijk verkleinen en wie weet wederom voor het kampioenschap zijn. Wat een unicum zou betekenen bij vv Hollandscheveld.

Aanvang: 12.30 uur, sportpark 'Marsdijk' te Assen

sv Pesse Zat.1 - vv Hollandscheveld 4

Het is de dag van de ontmoetingen met de koplopers, want ook het 4e mag het opnemen tegen de koploper in hun klasse. Het werd 1-3 in de thuiswedstrijd, maar het 4e was zeker niet kansloos. De spelers en staf zullen de 2e helft van het seizoen goed willen beginnen en wat is er dan mooier dan drie punten mee nemen bij de koploper vandaan.

Hopelijk valt het kwartje deze keer goed van het 4e en kunnen ze de wrange nasmaak van de 1e seizoenshelft van zich afspoelen.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'de Marke' te Pesse

sc Angelslo 3 - vv Hollandscheveld 5

De 1e wedstrijd van het seizoen willen de spelers van het 5e maar wat graag vergeten, want tegen de verwachting in namen de gasten een punt mee uit Hollandscheveld. Morgen spelen ze een heuse degradatiekraker in Emmen. De thuisploeg staat laatste en het 5e staat er 2 plekken en drie punten boven. Beide teams zullen vol voor de winst gaan is de verwachting en het 5e zal zichzelf willen belonen met 3 punten.

Na een goed 1e seizoen gaat het dit seizoen allemaal wat moeizamer bij het 5e, laten we hopen dat de 2e seizoenshelft het plezier en resultaat terug brengt bij de spelers en staf.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'Meerdijk Noord' te Emmen.