Voorbeschouwing Zaterdag 25-05-2019

Weekend van de waarheid voor het 1e en Vrouwen 1

vv Hollandscheveld 1 - Hardenberg'85 1

Na de degradatiekraker van vorige week in Bovensmilde tegen BSVV 1 staat nu de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma en staat klassebehoud op het spel. Helaas wist het 1e de vele kansen en mogelijkheden aan het eind van de wedstrijd tegen BSVV niet te benutten, maar bracht Bertin Kiers in de absolute slotfase hoop in de harten van spelers, staf en supporters van vv Hollandscheveld. Door het gelijke spel blijft men op hetzelfde aantal punten staan als BSVV, maar met een doelsaldo van -2 t.o.v. BSVV zal men dus drie treffers meer moeten scoren dan BSVV. Uitgaande van het feit dat beide teams winnen.

Zie daar de eerste opgave van het 1e, winnen van Hardenberg'85. In de uitwedstrijd pakte men door een 2-1 zege drie kostbare punten en ook morgen zal men vol voor de winst moeten gaan. Een andere optie is er niet voor het eerste. Een geluk bij een ongeluk is dat de Hardenbergers eigenlijk nergens meer voor spelen en dat BSVV uit moet naar SVM dat nog volop in de titelrace zit. Hoe dan ook de hartslag bij alles wat Hollandscheveld een warm hart toedraagt zal morgenmiddag hoger zijn dan normaal.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

ZVV'56 Vrouwen 1 - vv Hollandscheveld Vrouwen 1

Na het op voorhand misschien verwachte, maar gezien de wedstrijd, sneue verlies tegen Be Quick Vr.2 zal Vrouwen 1 morgenmiddag in Apeldoorn minimaal een punt moeten halen om klassebehoud veilig te stellen en niet in de nacompetitie terecht te komen. De KNVB heeft namelijk in al zijn wijsheid besloten om in de klasse van Vrouwen 1 vierf teams aan de nacompetitie van degradatie-promotie te laten delen nemen terwijl het in de klasse in het westen des lands maar twee teams zijn. Onbegrijpelijk...

Echter dit neemt niet weg dat Vrouwen 1 toch een goed seizoen heeft gedraaid met prima uitslagen, maar soms ook tegenvallers. Om morgen veilig te zijn hebben ze nog 1 puntje nodig. Dan zijn ze namelijk niet meer in te halen door de dames van OZC uit Ommen. Echter ook Vrouwen 1 heeft het geluk dat ZVV'56 feitelijk nergens meer voor speelt en dat OZC de dames van sv Epe op bezoek krijgen en die kunnen de 2e periode overnemen van kampioen DZC uit Doetinchem. Al met al dus ook hier de nodige spanning.

Aanavang: 14.30 uur, sportpark Zevenhuizen te Apeldoorn

vv Hollandscheveld 2 - vv Noordscheschut 3

Het 2e heeft een prima tweede helft van het seizoen achter de rug en mogen zich opmaken voor nog een seizoen in de res. 2e klasse en dat is gezien de stand bij de winterstop waar men nog stijf onderin stond een prima prestatie. Morgenmiddag wachten de buren van vv Noordscheschut 3 en die hebben nog een paar punten nodig om zich ook veilig te spelen. Uit kreeg het 2e met een 1-0 verlies het deksel op de neus en dus zal men revanche willen. Echter de Schutters zullen strijden voor de punten i.v.m. klassebehoud en het afwenden van nacompetitie tegen degradatie.

Dus ook dee derde wedstrijd van de dag is er een met grote belangen en dan met name voor de gasten.

Aanvang: 12.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

vv Sweel Vrouwen 1 - vv Hollandscheveld Vrouwen 2

Vrouwen 2 heeft zich na de winst van afgelopen dinsdagavond tegen vv Drenthina Vr.2 een goede opsteker gegeven na de wedstrijd van morgenmiddag. De thuiswedstrijd tegen vv Sweel Vr.1 was een waar doelpuntenspektakel, 5-4 winst, en ook morgen zal men de drie punten weer willen pakken. Vrouwen 2 heeft een redelijk goed seizoen achter de rug en zal het goed af willen sluiten. Bij winst tegen vv Sweel Vr.1 en puntverlies van HOC Vr.1 stijgt men nog 1 plekje op de ranglijst en wordt men knap 5e.

Tevens betekent deze wedstrijd het afscheid van Alina de Ruiter die haar voetbalschoenen in de wilgen hangt.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 't Alterberg te Zweeloo

NKVV 2 - vv Hollandscheveld 4

Inzet van deze wedstrijd is de 8e plek in de eindrangschikking, meer zit er niet in voor beide ploegen. In Hollandscheveld werden de punten broedelijk gedeeld door middel van een 3-3 uitslag. Ook qua punten zit er weinig tussen 23 om 20, maar het doelgemiddelde van het 4e is vele malen beter en dus zullen ze bij winst nog een plek stijgen, echter bij elk ander resultaat kunnen ze zomaar 10e worden aangezien sv Pesse evenveel punten heeft als het 4e.

Het 4e is dit seizoen het team geweest dat vele andere teams zonder morren uit de brand heeft geholpen en verdient daarmee een groot compliment. Zij dachten in het belang van de club en dat ging soms tegen hun eigen belang in. Hopelijk volgen andere teams dit voorbeeld komend seizoen, want ook al ben je een team samen met anderen ben je pas een vereniging.

Wij wensen vanaf deze plek het 4e alle succes toe in Dalerpeel.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark NKVV te Dalerpeel

Het 3e is al uitgespeeld.

Het 5e is vrij en speelt zaterdag 8 juni nog bij SVV'04 5