Voorbeschouwing zaterdag 19-10-2019

1e, 4e en Vrouwen 1 als enige teams in actie

Morgen is er maar een beperkt programma. Het 1e speelt in Balkbrug, het 4e op Erica en Vrouwen 1 speelt een vriendschappelijke wedstrijd thuis.

Avereest 1 - vv Hollandscheveld 1

Aanvang: 14.30 uur

Het 1e speelt morgen tegen 1 van de concurrenten voor een plek in de brede middenmoot. Na de gelukkige, maar o zo bejubelde, winst van vorige week tegen CSVC is morgen dus Avereest de tegenstander. Een tegenstander waar het 1e zich vorig seizoen voetballend mee kon meten, al waren de uitslagen niet zoals gewenst. De thuisploeg bevind zich twee punten boven het 1e en als men zich steviger wil vestigen in de middenmoot dan is winst het enige wat telt. Als men de motivatie van de overwinning op CSVC mee kan nemen in de wedstrijd van morgen dan kunnen er mooie dingen gebeuren. Echter men zal vanaf minuut 1 de strijd aan moeten gaan en de tegenstander niet de kans geven om aan het voetballen toe te komen. Waarschijnlijk wordt het weer een wedstrijd waarin de twee ploegen aan elkaar gewaagd zijn. We wensen het 1e veel succes toe.

sc Erica 2 - vv Hollandscheveld 4

Aanvang: 14.30 uur

Na de winst van vorige week op CEC 2 zal het 4e wederom drie punten bij willen schrijven. Daarvoor hebben ze vandaag de uitgelezen kans omdat ze bij het puntloze sc Erica 2 op bezoek gaan. Echter onderschatting ligt daardoor op de loer. Aan leider Stefan Zomer de opdracht om de mannen vanaf minuut 1 bij de les te hebben. Als ze net zo voetballen als vorige week zaterdag moet er echter een driepunter in kunnen zitten. Wat wel in het voordeel van de thuisploeg spreekt is dat de drie verlieswedstrijden tegen de 'toppploegen' uit deze klasse waren. Zie daar de reden voor onderschatting. Op Erica zal het 4e dus alles uit de kast moeten halen om de drie punten bij te schrijven

vv Hollandscheveld Vrouwen 1 - Berkum Vrouwen 2

Aanvang: 12.30 uur

Trainer Henry Strijker heeft een oefenwedstrijd ingelast om er voor te zorgen dat zijn team beter op elkaar ingespeeld gaat raken. In de competitie hebben ze het niet makkelijk, maar met dit jonge team staat er wel toekomst op het veld. De dames uit Zwolle zullen alles in de strijd gooien om deze oefenpot te winnen en dus is het aan de trainer om met een goed plan daar tegenstand aan te bieden. In ieder geval is er een wedstrijd te zien op 'de Oosthoek' morgen.

De overige teams van vv Hollandscheveld zijn vrij.