Donderdag 16-05-2019

Deze voorbeschouwing begint natuurlijk met 'de wedstrijd van de dag' en dat is de regelrechte degaradatiekraker tussen BSVV 1 en het 1e.

BSVV 1 - vv Hollandscheveld 1

Wat er op het spel staat deze zaterdagmiddag in Bovensmilde zal voor de spelers, staf en supporters wel duidelijk zijn: het afwenden van nacompetitie om degradatie-promotie. Beide teams hebben alles nog in eigen hand en zullen niet willen verliezen, immers bij verlies van een van de twee teams is nacompetitie zo goed als zeker. Bij een gelijk spel ligt alles open en wordt het op de laatste speeldag beslist. BSVV gaat dan op bezoek naar SVM in Marknesse en het 1e ontvangt Hardenberg'85. Zie daar de belangen van de wedstrijd van morgenmiddag, de ploeg die de drie punten binnen harkt is zo goed als veilig. Daar zullen spelers en staf van het 1e terdege van bewust zijn en dus komt er ook de nodige wedstrijdspanning om de hoek kijken.

Laten we hopen dat de drie punten mee gaan naar 't Oekie. Gezien het voetbal en de resultaten van de laatste weken moeten er mogelijkheden liggen, maar BSVV is en blijft een lastig te bespelen ploeg, vooral thuis.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'Bovensmilde' te Bovensmilde.

vv Hollandscheveld Vrouwen 1 - Be Quick'28 Vrouwen 2

Vrouwen 1 verkocht de huid duur in Doetinchem afgelopen weekend, maar was ongelukkig met de beslissingen van de scheidsrechter. Morgen staat er weer een wedstrijd tegen een topploeg op het programma. De nr.2 van de ranglijst, Be Quick'28 Vr.2 uit Zwolle, komt naar 'de Oosthoek'.

Vrouwen 1 zit in de hoek waar de klappen vallen qua personele bezetting en moet maar liefst 4 speelsters missen. Een uitdaging voor de staf om in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen toch een mooi resultaat neer te zetten.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

vv Staphorst 3 - vv Hollandscheveld 2

Het 2e speelde afgelopen donderdagavond al in en tegen vv Staphorst 3 en won knap met 3-4. Door dit resultaat staan ze op een prima 5e plek van de ranglijst en hebben ze zich verzekerd van weer een seizoen in de res. 2e klasse. Een prima prestatie van het 2e na een moeizame start dit seizoen.

vv Hollandscheveld 3 - SJS 2

Na de winst van afgelopen zaterdag  en het gelijke spel in Bovensmilde komt nu SJS 2 naar Hollandscheveld. In Stadskanaal werden de punten gebroedelijk verdeeld door de 1-1 uitslag. Leiders en spelers zullen nu de punten op 't Oekie willen houden en dus zullen ze aan de bak moeten. Er loopt echter dusdanig veel kwaliteit rond in het 3e dat dit ook gewoon mogelijk moet zijn. Voor de ranglijst zal het niet veel meer uitmaken, maar voor het positieve gevoel des te meer.

Aanvang: 13.00 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

vv Hollandscheveld 4 - sc Erica 2

Uit werd er met 3-0 verloren, maar het 4e gaat als een speer de laatste weken, afgelopen donderdag werd er met 1-2 gewonnen van fc Klazienaveen, en dus kan er zo maar een goed resultaat behaald worden. Ze zullen in ieder geval op een sportieve manier strijden voor elke meter en iedere bal.

Al met al weer een pittige uitdaging voor het 4e deze zaterdagmiddag.

Aanvang: 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

vv Hollandscheveld 5 - Valthermond 2

In december werd het 5e met een 4-0 nederlaag huiswaarts gestuurd door de gasten van deze middag. Maar op de ranglijst hebben beide teams 24 punten, al hebben de gasten een wedstrijd minder gespeeld. Dus is winst noodzakelijk voor het 5e om gelijke tred te houden met de gasten van vanmiddag.

Wederom een mooi affiche voor het 5e team op 'de Oosthoek'.

Aanvang: 14.45 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

Maandag 20 mei a.s.

vv Hollandscheveld Vrouwen 2 - Drenthina Vrouwen 2

Deze wedstrijd wordt a.s. maandagavond gespeeld op 'de Oosthoek'. In Emmen liep Vrouwen 2 tegen een 2-0 nederlaag op en dus staat er revanche op het spel voor de dames van Vrouwen 2. Gezien de huidige stand op de ranglijst zullen ze ook willen winnen om het seizoen een goed slot te geven.

Aanvang: 19.30 uur, sportpark 'de Oosthoek'.