Voorbeschouwing donderdag 2 mei en zaterdag 4-5-2019

Donderdag 2 mei 2019:

vv Hollandscheveld 3 - sc Angelslo 2

Beide teams troffen elkaar eind 2018 en in Emmen liep het 3e tegen een 2-0 nederlaag aan. Tijd om dat recht te zetten. De mannen van Jeroen Okken en Roel Metselaar staan op een verdienstelijke 3e plek terwijl de gasten middenmoot staan. Dus op zich zou men de punten thuis moeten kunnen houden. Echter 'de bal is rond' om maar een cliché te gebruiken en dus zal het 3e geconcentreerd aan de aftrap moeten verschijnen om een resultaat te behalen.

Aanvang: 19.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld.

Zaterdag 4 mei 2019:

Wedstrijd van de dag:

vv Hollandscheveld 1 - sc Elim 1

De derby der derby's van de gemeente Hoogeveen staat voor a.s. zaterdag op het programma op 'de Oosthoek'.

Het verschil tussen beide teams dit seizoen is voor iedereen duidelijk.

Maar stunten tegen de topploegen is het 1e wel gegeven dit seizoen. Zo was het 1e het eerste team dat punten wist af te snoepen van sc Elim 1.

Laten we hopen dat ons 1e a.s. zaterdag weer op kan brengen wat ze in Elim ook op konden brengen.

Gezien de stand op de ranglijst kan het 1e de punten goed gebruiken, maar de gasten strijden volop voor het kampioenschap en dus zal het een zware pot worden.

Aanvang 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld.

vv Hollandscheveld Vr.1 - sc Genemuiden Vr.1

Vrouwen 1 draait de laatste weken redelijk goed en kan bij winst op de gasten uit Genemuiden goede zaken doen op de ranglijst. Bij winst komt men 5 punten los van de gasten en lijkt een langer verblijf in de 2e klasse een feit te zijn.

Met nog 3 wedstrijden te gaan na de wedstrijd van a.s. zaterdag kunnen de dames redelijk ontspannen het vervolg van de competitie ingaan bij winst op sc Genemuiden Vr.1 en daar zullen staf en speelsters maar wat tevreden mee zijn.

Aanvang 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

sc Rouveen 2 - vv Hollandscheveld 2

Het 2e zal niet met veel plezier terug denken aan de thuiswedstrijd tegen sc Rouveen 2. Immers er werd kansloos verloren. Echter sinds die wedstrijd is er wel het een en ander gewijzigd bij het 2e. Geert Prins heeft de beschikking over andere spelers en in combinatie met de spelers die er in het begin ook bij waren hebben ze al prima resultaten neer gezet.

Laten we hopen dat ze tegen de nummer 3 van de ranglijst ook een resultaat weten te halen.

Aanvang 14.30 uur, sportpark 'Rouveen' te Rouveen

fc Klazienaveen Vr.1 - vv Hollandscheveld Vr.2

Nog maar twee weken geleden stonden beide teams ook tegenover elkaar op 'de Oosthoek' en toen wonnen de dames van fc Klazienaveen met 1-2 in Hollandscheveld. Het was een wedstrijd waarin beide teams elkaar voor elke bal en meter veld bevochten. Vrouwen 2 zal met een zelfde instelling af moeten reizen naar Klazienaveen om de punten mee te nemen en het seizoen, wat zo prima begon, niet als een nachtkaars uit te laten gaan.

Aanvang 14.30 uur, sportpark 'de Planeet' te Klazienaveen

vv Hollandscheveld 4 - sv Pesse Zat. 2

Beide teams bevinden zich onderaan de middenmoot en er staan slechts 3 punten tussen beide teams. De gasten staan 9e en het 4e staat 10e en zie daar de inzet van deze wedstrijd deze middag.

Bij winst zal het 4e over de gasten heen wippen op de ranglijst aangezien het 4e een beter doelgemiddelde heeft. De uitwedstrijd werd een waar doelpunten spektakel, 7-4, en dus weet het 4e dat men makkelijk kan scoren tegen sv Pesse. De verdediging zal men wel op orde moeten hebben om tot een resultaat te komen.

Aanvang 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld

vv Hollandscheveld 5 - CEC 2

Afgelopen oktober speelden beide teams in Emmercompascuum tegen elkaar en bleef de thuisploeg aan de goede kant van de score, 3-2.

Sinds die wedstrijd heeft CEC 2 de koppositie in hun klasse gegrepen en vindt het 5e zich terug in de brede middenmoot, mede door de vele personele problemen dit seizoen. Daarom is het des te knapper dat het 5e zo mooi mee doet dit seizoen en wie weet kunnen ze de koploper op een nederlaag trakteren a.s. zaterdagmiddag.

Aanvang 12.30 uur, sportpark 'de Oosthoek' te Hollandscheveld