Voorbeschouwing 1e competitieronde 2019-2020

Eindelijk is het zover, na voorbereidende trainingen, oefenwedstrijden, bekerwedstrijden en toernooien staat a.s. zaterdag de 1e competitieronde voor alle teams die op zaterdag voetballen op het programma.

vv Nieuwleusen 1 - vv Hollandscheveld 1

Voor het eerste staat gelijk een serieuze test op het programma, namelijk de uitwedstrijd bij een van de mogelijke kampioenskandidaten.

De gastheren hebben al eens aan de 2e klasse mogen ruiken en zullen er op gebrand zijn om de eerste punten van het seizoen in eigen huis te houden.

Het het nog steeds jonge team van trainer John Kikkert de taak om alles in het werk te stellen om goed partij te bieden.

Immers de eerste klap is een daalder waard en wat zou het lekker zijn voor het zelfvertrouwen van de spelers van het 1e als men met een resultaat huiswaarts zou keren.

vv Hollandscheveld Vrouwen 1 - DVS'33 Vrouwen 1

Vrouwen 1 staat op de vooravond van een nieuw seizoen en wat dit seizoen zal brengen is met geen pen te beschrijven. Trainer Henry Strijker, overgekomen van sc Lutten 2, moet het doen met een compleet gerenoveerd team. Helaas besloten enkele speelsters hun heil ergens anders te zoeken of om te stoppen. Met aanvulling uit Vrouwen 2 en MO17-1 zal er gebouwd moeten worden aan een nieuw team. Te beginnen met een onbekende tegenstander uit Ermelo. Het zou een mooie opsteker voor allen zijn als men de drie punten thuis zou weten te houden.

Urk 4 - vv Hollandscheveld 2

Het 2e kende een prima voorbereiding en heeft met Lars Lip en Gerrit Vrieling o.a. twee oud 1e elftal spelers in de gelederen. Als we de voorbereiding als lijdraad nemen dan kan het 2e wel eens een mooi seizoen tegemoet gaan. Schrijver dezes heeft vele wedstrijden op Urk gespeeld en met de vissers als tegenstander was het altijd maar weer afwachten wat voor team ze binnen de lijnen zouden brengen. Dat zal voor Geert Prins en de zijnen ook de grote vraag zijn aankomende zaterdag. Maar als het 2e gewoon uit gaat van eigen kracht kunnen er mooie dingen ontstaan.

Aanvang: 12.00 uur

vv Hollandscheveld 3 - HZVV 3

Weer komt het 3e van HZVV naar de Oosthoek. Waar ze in de bekerwedstrijd tegen het 2e met 2-0 het onderspit dolven waar ze niet kansloos. Daarom moet het 3e gewaarschuwd zijn voor deze ploeg. Met name de aanvoerder van de gasten is een gevaarlijke speler en die zullen ze goed in de gaten moeten houden. Het 3e zelf ondergaat dit seizoen door allerlei oorzaken nog al een gedaantewisseling. Leider Jeroen Okken sr. zal zijn mannen vanaf minuut 1 op scherp moeten zetten om tot een driepunter te komen.

vv Noordscheschut 6 - vv Hollandscheveld 4

Het 4e wil dit seizoen vooral lekker ballen, maar als het kan lang meedoen om de bovenste plekken. vv Noordscheschut 6 is een lastig te bespelen ploeg en wil men niet zo starten als vorig seizoen dan zal men bij de les moeten zijn.

De vierde derby van de dag als beginpunt van de competitie. Voor het 4e al met al een hele uitdaging deze wedstrijd.

vv Hollandscheveld 5 - vv Tiendeveen 2

Het 5e van vv Hollandscheveld is het team wat als eerste op de zaterdag de bal aan het rollen brengt op de Oosthoek bij de senioren.

Dit team gaat zijn seizoen dus aftrappen met een 'burenruzie' tegen de geel-zwarten uit Tiendeveen. Normaal gesproken zijn dit vechtwedstrijden waarbij het voetballen in de kelderklasse zijn ware aard laat zien. Echter het 5e heeft qua voetbalend vermogen waarschijnlijk meer in de mars dan de gasten en dus zullen ze vol voor de drie punten willen gaan. Echter moet men waken voor onderschatting van de gasten.

Aanvang: 12.30 uur

vv Hollandscheveld Vrouwen 2 - HZVV Vrouwen 2 is uitgesteld tot 19-10-2019.