Voorbeschouwing 17-11-2018

Morgen staat weer een volledig wedstrijdprogramma op de rol.

sc Elim 1 - vv Hollandscheveld 1, aanvang 14.30 uur, sportpark 'Elim'.

Allereest is de derby der derby's in de Gemeente Hoogeveen weer in ere hersteld.

Het 1e zal een behoorlijke kluif hebben deze zaterdagmiddag, want de promovendus sc Elim 1 is in de 3e klasse nog ongeslagen en lijkt zo door te stoten naar de 2e klasse. Echter wat we ook vorige week hebben gezien bij Vrouwen 2 is dat in derby's altijd ongekende krachten voortkomen. Laten we hopen dat dit ook a.s. zaterdag geldt voor de jongens van het 1e en dat ze met een resultaat terug kunnen keren. Indien dit lukt zal dat het 1e een boost geven voor het vervolg van de competitie. Maar de thuisploeg zal er alles aan doen om geen punten te laten liggen.

vv Hollandscheveld Vr.1 - Heino Vr.1, aanvang 14.45 uur, sportpark 'de Oosthoek'.

Vrouwen 1 speelt thuis tegen Heino Vrouwen 1 en dit is wederom een onbekende tegenstander voor de dames. Na de prima overwinning op HHC Vr.1 zullen de dames een vervolg op deze uitslag goed kunnen gebruiken. Immers ze willen graag de aansluiting met de ploegen bovenin de middenmoot herstellen en dan is winst het enige wat telt.

vv Hollandscheveld 2 - ZZVV 2, aanvang 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek'.

Het 2e kreeg de afgelopen twee wedstrijden een boost door te winnen in Meppel en Emmen. Nu komt de koploper op bezoek en is het te hopen dat ze de goede flow door kunnen zetten. Hen wacht dus een pittige klus.

vv Hollandscheveld Vr.2 - St Beilen / Fit Boys Vr.1, aanvang 13.00 uur, sportpark 'de Oosthoek'.

Na de verdiende overwinning op sv HODO Vr.1 vorige week staat er nu een echte topper op het programma voor Vrouwen 2. Immers de gasten van morgen staan met evenveel punten, maar een beter doelsaldo, 2e waar Vr.2 keurig 3e staat. De achterstand op koploper HOC bedraagt voor beide teams slechts 1 punt, daarbij aangetekend dat de koploper een wedstrijd meer gespeeld hebben. De ploeg die wint haakt dus aan bij de koploper. Zie daar een geweldige motivatie voor Vr.2 om de punten thuis te houden.

vv Hollandscheveld 3 - BSVV 2, aanvang 14.30 uur, sportpark 'de Oosthoek'.

Het 3e zal hun geschonden blazoen na het verlies vorige week zaterdag op willen poetsen en daarvan zal BSVV 2 de dupe moeten worden. Echter de gasten uit Bovensmilde verkopen door de bank genomen hun huid duur en dus is het geen uitgemaakte zaak dat het 3e zo maar eventjes zal winnen. Met een juiste instelling zullen ze de punten maar wat graag thuis willen houden.

vv Drenthina 3 - vv Hollandscheveld 4, aanvang 14.00 uur, sportpark 'Oude Roswinkelerweg'

Het 4e wist vorige week weer eens te winnen en gaat op bezoek bij de nr.5 van de ranglijst. De thuisploeg heeft 10 punten uit 7 gespeelde wedsstrijden waar het 4e er 5 uit 7 hebben. Dus alle redenen voor het 4e om weer de winst te pakken en de aansluiting te vinden bij de middenmoot. Aan Danny Bouwmeester en Stefan Zomer de schone taak de mannen optimaal te motiveren.

UITGESTELD!!! NWVV 2 - vv Hollandscheveld 5, aanvang 14.00 uur, sportpark 'NWVV' UITGESTELD!!!

Als laatste het 5e. Zij zouden naar Nieuw Weerdinge gaan. Echter de wedstrijd is uitgesteld vanwege personele problemen bij het 5e. De wedstrijd wordt op 19 januari 2019 ingehaald.