Van de voorzitter

Nauwelijks anderhalve week geleden schreef ik ook een stuk voor de website en facebook.

Verwijzingen naar dat artikel werden geplaatst op Twitter en Instagram zodat we eenieder die

vv Hollandscheveld een warm hart toedraagt op de hoogte konden brengen van het artikel.

Nu zie ik mij genoodzaakt het woord weer tot jullie te richten door een beslissing die de KNVB heeft genomen.

Maar voor ik daartoe kom willen wij als bestuur de vrijwilligers en trainers die vrijwillig afstand hebben gedaan van hun vergoedingen, voor zolang de corona crisis duurt, enorm bedanken voor deze geste. Immers per maand ging er zoveel geld uit en er kwam niets meer binnen.

Als we hier mee door zouden gaan zou de toekomst van vv Hollandscheveld in het geding kunnen komen. Daarom hebben we als bestuur het besluit genomen deze vraag bij hen neer te leggen.

Ook de leden brengen offers op financieel gebied, helaas kunnen we niet anders dan de contributie blijven innen voor dit seizoen. Terwijl we op dit moment geen leven met voetbal kunnen aanbieden.

Wij hopen op jullie aller begrip in deze moeilijke tijden in het belang van vv Hollandscheveld.

Vandaag kregen wij als bestuur een mail van de KNVB waarin zij mededeelden tot een besluit te zijn gekomen v.w.b. het amateurvoetbal. Zij hebben besloten de competitie voor het seizoen 2019-2020 per direct te beëindigen. Dit geldt zowel voor de senioren als jeugd, voor het veldvoetbal en zaalvoetbal. In dezelfde mail delen ze mede dat er dit seizoen geen promotie en degradatie zal plaatsvinden. Ieder team zal dus volgend seizoen weer in dezelfde klasse, qua niveau, uitkomen als dit seizoen.

Als we kijken naar de crisis waar we als Nederland in verkeren dan kan het bestuur niet anders concluderen dat de KNVB de enig juiste beslissing heeft genomen. Voor sommige verenigingen en teams zal het een mokerslag zijn gezien de huidige stand op de ranglijst. Voor andere verenigingen en teams zal het een opluchting zijn.

Persoonlijk vinden wij als bestuur dit allemaal ondergeschikt aan het persoonlijke drama waarin hele gezinnen en families verkeren vanwege de corona crisis.

Via deze weg willen wij jullie dan ook oproepen om elkaar te denken in deze tijd en naar elkaar om te kijken.

Loop eens wat vaker naar die buurvrouw of buurman die alleen is en vraag of je wat voor haar of hem kunt doen. Ook een telefoontje kan helpen in deze tijden.

Als voorzitter wil ik hierbij ook stil staan bij allen die werken in de vitale beroepen. Ik hoop dat zij de kracht weten te vinden om door te gaan, er wordt veel van jullie allen gevraagd in deze tijd.

Als laatste wil ik vooruitkijken. Wie weet kunnen wij ergens medio juni of later deze zomer weer eens met zijn allen bij elkaar komen om op zijn vv Hollandschevelds deze crisis met z’n allen af te sluiten.

Voor nu wens ik jullie allen een goede gezondheid toe en blijf a.u.b. thuis als u niet persé weg hoeft te gaan. Stay strong – stay at home.

Een sportieve groet,

Wout Smit