Update fusietraject voetbalverenigingen

Na de Bijzondere Algemene Ledenvergaderingen bij beide hoofdverenigingen hebben de besturen niet stil gezeten.

Allereerst waren we natuurlijk verheugd dat zoveel leden aanwezig waren op de beide BALV’s en daarnaast was de uitkomst van de stemmingen dusdanig dat het verdere traject opgestart mocht gaan worden.

Wat wij in de beide ledenvergaderingen wel merkten dat er veel vragen waren rondom de sportparken. Hoe gaan we starten, waar gaan we voetballen en hoe gaat dat richting toekomst.

Daarin zijn drie opties.

1. We concentreren het voetbal op ’t Hoge Bos
  2. We concentreren het voetbal op de Oosthoek
  3. We gaan voor een helemaal nieuw sportpark.

De voorkeur van beide besturen is optie 3. Waarom?

Wel, men haalt de sentimenten onder de leden weg m.b.t. het verlaten van het eigen sportpark voor die van de andere vereniging. Om de sportparken “niet tussen ons in te laten staan”, is een nieuw sportpark de ultieme oplossing.

Tevens speelt al enige tijd de Sportvisie Hollandscheveld waarin alle sportverenigingen vertegenwoordigd zijn. Het dorp Hollandscheveld is toe aan een nieuwe sporthal en men wil alle sport graag concentreren op één sportpark. Op dit moment ligt die ruimte er niet op

’t Hoge Bos en niet op de Oosthoek. Het is allemaal te krap om alle sporten op een juiste wijze te faciliteren. Bij een nieuw sportpark kunnen we met zijn allen nadenken over de juiste invulling.

Wat daarnaast ook nog speelt is woningbouw in Hollandscheveld. Waar gaat die komen?

Sport is te allen tijde ondergeschikt aan woningbouw, immers om de leefbaarheid in het dorp te houden zullen er woningen gebouwd dienen te worden. Echter, sport is wel een belangrijk element in het dorp, dus ook op dit vlak trekken wij samen op met o.a. Plaatselijk Belang om te zorgen dat woningbouw en sport samenkomen.

Kortom, de woonvisie- en sportvisie Hollandscheveld geven dus de gelegenheid om met alle partijen, waaronder de Gemeente te kijken of een nieuw sportpark realiseerbaar is; de tijd zal het leren. Als besturen hebben wij echter uitgesproken dat we geen jaren op twee sportparken willen acteren, maar voor één sportpark zullen gaan. Al deze gesprekken zijn gaande, waarin onze wens, namelijk een nieuw sportpark, duidelijk is.

Terugkomend op het fusietraject, de afgevaardigden uit de beide besturen hebben inmiddels een start gemaakt met het vervolg. Er zijn al drie personen bereid gevonden om in de overkoepelende fusiecommissie plaats te nemen.

Namens s.v. HODO is dat oud-voorzitter Herman Okken, namens v.v. Hollandscheveld is dat oud-voorzitter Erwin Slomp. Ook zijn er twee onafhankelijke commissieleden benaderd.

Jetze Cappendijck heeft inmiddels toegezegd. Hij heeft natuurlijk een groot verleden bij HH’97 en is al sinds jaar en dag verbonden als een van de hoofdsponsors.

Met de tweede kandidaat hebben we binnenkort een gesprek, zodra bekend is dat die kandidaat het gaat doen zullen we die naam ook communiceren.

Naast de fusiecommissie hebben we ook leden nodig die in de onderliggende werkgroepen plaats willen nemen.

Welke werkgroepen zullen er komen:

• Werkgroep Bestuur/Organisatie/Juridische Zaken
  • Werkgroep Cultuur/Supporter
    • Bewaken cultuur van beide verenigingen in de nieuwe vereniging
    • Binding supporters
    • Nieuwe clubkleuren en logo vereniging
  • Werkgroep Accommodatie en kantine
  • Werkgroep Pr- en Sponsorzaken
  • Werkgroep Technische Zaken

Er hebben zich al leden aangemeld, waarvoor onze dank!

Voor een goede bezetting van de werkgroepen zoeken we nog enthousiaste mensen om mee te bouwen aan onze nieuwe club. Bij deze dus een oproep om je op te geven voor een van de werkgroepen. We willen dit fusietraject van de leden laten worden, door leden laten omarmen en zijn dus jullie hulp ook nodig!

We zien jullie aanmeldingen graag tegemoet via:

• devoorzitter@vvhollandscheveld.nl
  • voorzitter@hodo.nl