Totale off-day dames 1 leidt 5-1 bekernederlaag in

Steenwijk – afgelopen zaterdag stond de derde en laatste poulewedstrijd in de beker plaats. Met 3 punten uit twee wedstrijden bezette de Oranje-Zwarte dames een tweede plek.  D’Olde Veste, de tegenstander van vandaag, stond met 4 punten op de eerste plaats. Winst vandaag zou daarom ook zo goed als zeker winst in de poule betekenen. Maar al snel werd duidelijk dat winnen tegen  d’Olde Veste een lastig karwei zou gaan worden. De scherpte miste bij de dames van Hollandscheveld en de eindstand van 5-1 was helaas ook geen geflatteerde uitslag te noemen.

Net als voorgaande weken mistte coach Jaap Snippe een aantal vaste speelsters, daardoor begon Hilde Benning deze week als spits. Al in de eerste minuten liet d’Olde Veste zien dat zij de winst meer wilde dan Hollandscheveld, ze jaagden vel op de bal en gaven de dames weinig ruimte. Hollandscheveld had moeite om van de eigen helft af te komen en om de bal in de ploeg te houden. De eerste tegentreffer viel daardoor ook vrij vroeg. Al na 13 minuten mocht Anna-Joelle de bal uit haar doel vissen. Even leek het daarna dat de dames wakker werden geschud, ze wisten de bal iets beter in de ploeg te houden en wisten de tegenstanders meer onder druk te zetten.

Het druk zetten bleek ook effectief te zijn. Het afjagen van de bal zorgde er namelijk uiteindelijk voor dat Elleke Snippe de bal in de 23ste minuut kon voorgeven aan Hilde. Hilde twijfelde geen moment en schoot de bal hard in de goal van d’Olde Veste. Lang konden de dames echter niet genieten van de gelijkmaker. Want nog geen vijf minuten later stond de 2-1 alweer op het scorebord doordat er niet goed werd gedekt in de verdediging. Met nog driekwart wedstrijd te gaan probeerde Jaap zijn ploeg weer aan het voetballen te krijgen. De gehele eerste helft liep langs de lijn zijn team te coachen, maar echt effect had dit niet.

Hoewel Hollandscheveld niet bepaald goed speelde, wisten de dames d’Olde Veste wel van verder scoren af te houden. Dit kwam onder andere door wat tactische wijzigingen in het veld. Elleke werd namelijk naar achteren gehaald en daardoor schoof Marjolein Korenhof wat naar voren.  Ook na rust wisten de dames goed stand te houden. Het was wel duidelijk dat de ploeg uit Steenwijk de betere van de twee ploegen was, maar met een 2-1 stand is in principe nog van alles mogelijk.  Aan die hoop kwam in de 66ste minuut een abrupt einde toen de 3-1 in het net viel. Vanaf dat moment was het geloof in een goede afloop helemaal verdwenen. Drie minuten later was het zelfs bijna 4-1, maar de bal rolde net langs het doel van keepster Anna-Joelle. Ook in de 80ste minuut was d’Olde Veste dicht bij de vierde goal, maar ditmaal was het de paal die in de weg stond. Een minuut later volgde dan uiteindelijk toch nog de goal die al zolang in de lucht hing. Anna-Joelle stond in eerste instantie goed te keepen. Ze wist een hard schot van de tegenstandster goed tegen te houden, maar kon de bal helaas niet uit de lucht scheppen. Ze moest de bal dus naar de zijkant boksen. Daarmee voorkwam ze zo goed als zekere goal. Echter kon ze niet lang van die actie genieten, de bal viel namelijk precies in de voeten van een tegenstandster die daardoor de bal in een lege doel kon lopen. De gifbeker was helaas nog niet helemaal leeg, want in de 88ste minuut werd het zelfs nog 5-1. Dat de scheidsrechter na exact 90 minuten zijn laatste fluitsignaal gaf, vonden de dames ook helemaal niet erg.  Volgende week staat de eerste competitiewedstrijd op het programma, dan spelen de dames tegen in en tegen Hellendoorn.