The Knickerbockers 4 - VV Hollandscheveld 2

Opstelling:

Nick ter Steege; Nick Steenkamp, Gerrit Vrieling, Joshua Oelen, Patrick Bruins; Jurgen Vos, Joris Snippe, Berjen Koster, Danny Mol; Brian Okken, Luuk van Eck.

Wissel: Frank Bloemberg, Rob van Eck

Vorige week een zeer mooie overwinning geboekt op 1 van de titelkandidaten, zijn de jongens uit Hollandscheveld vandaag ook weer gebrand om de overwinning over de streep te trekken.

Het was een zeer lange rit richting Groningen en de afgelopen 2 jaar gingen wij met de bus daar heen en dat bracht ons weinig succes. Dit maal met de auto gegaan en wie weet brengt ons dat meer geluk. De warming-up was niet al te best, geen scherpte te zien. Aan de hand daarvan zouden we al gaan billen knijpen. De 1e helft begonnen we zeer goed. Sterk aan de bal in balbezit en bij balverlies veroverden we gauw de bal waardoor wij zelf lekker konden voetballen en aanvallen. Veel 2e ballen waren voor jongens in het oranje/zwart. We kwamen er hier en daar tussendoor maar een echte goede steekpass zat er net niet bij. De verdediger of de keeper konden er net genoeg tussen komen. Dat Hollandscheveld driftig op zoek was naar een goal dat was te merken. Daarentegen voetbalde The Knickerbockers ook af en toe heerlijk rond en werd het toch ook heel soms gevaarlijk voor de goal. Vooral hun linksbuiten was snel aan de bal en had handige voetbewegingen maar veel kwam er niet uit of anders stond Nick te Steege goed gepositioneerd om de bal op te rapen. Na enige tijd met veel balbezit aan onze kant en wat kansen mocht er eindelijk een doelpunt genoteerd worden. Nick Steenkamp die aan de rechterkant op hun helft een ingooi had gooide de bal op Luuk van Eck en op zijn beurt kaatste hij de bal terug. Met de gouden linker van Steenkamp bereikte hij de goed vrijlopende Danny Mol voor de goal en die schoot knap raak vanuit een moeilijke hoek de 0-1. Een verdiende voorsprong en dat smaakt alleen nog maar naar meer. Het voetbal zat goed en dat moest uitgebouwd worden. Wederom had Hollandscheveld vaak de bal en begon het met rond tikken en proberen de vrije man te zoeken en tussen de linies werd dan de goed en sterk spelende Joris Snippe ook vaak gevonden die op zijn beurt het vervolg daar weer aan kan geven. Brian Okken die voor de 2e keer op rij een zeer intensieve maar geweldige wedstrijd voetbalde werd vaak diep gevonden maar helaas kon hij de trekker net niet overhalen om zijn bekroning voor het goede spel te behalen. Wie wel gevonden werd in de 16 meter was de doorgelopen Jurgen Vos. Een bal van achteren kwam terecht bij Danny Mol die op zijn beurt een mooi wippertje maakte waardoor Jurgen verwoestend uit kon halen binnen de 16 en hierdoor de keeper kansloos maakte. 0-2 op slag van rust. Hierna kwamen er ook nog wel wat speldenprikjes van de thuisploeg maar verder dan hun goede spel op het middenveld kwamen ze niet en dat is zeker te danken aan het harde werken van de hele ploeg.

In de rust kon er heerlijk genoten worden van het zonnetje met een bekertje ranja erbij zoals ze dat kennen op de campus in Groningen. Na rust was het voetbal aan de kant van Hollandscheveld wel een beetje gedaan. Het ging wat achterover leunen en lieten als ware de tegenstander een beetje komen met alle gevolgen van dien. The Knickerbockers roken wat kansen en gingen wat meer naar voren spelen waardoor de druk hoger werd. Met onze 2 uitstekend spelende centrale verdedigers mogen we geen klagen hebben want die helpen ons vaak uit de brand en dat tezamen met de 2 backs staat de verdediging als een huis en wordt er weinig weggegeven. Na ongeveer 15 minuten gespeeld te hebben ging Danny Mol naar de kant en werd vervangen voor Frank Bloemberg die erbij voorin kwam na enige omzetting. Er kwamen nog wel wat kansen voor Hollandscheveld maar daar raakte de keeper van de thuisploeg niet van onder de indruk helaas. Wel kreeg de thuisspelende ploeg nog een dot van een kans om de aansluitingstreffer te maken. 20 minuten voor tijd diende zich een nieuwe wissel aan de kant van Hollandscheveld. Rob van Eck die het veld in kwam voor de hardwerkende Berjen Koster waar de tank leeg van was. Ongeveer een kwartier voor tijd waarbij de linksbuiten van hun op avontuur ging en Steenkamp die niet instapte maakte het de aanvaller knap makkelijk om de 16 binnen te komen. Hoekje 16 kon Nick het niet laten om even het been uit te steken waarna de aanvaller kwam te vallen en hierdoor een strafschop kreeg. Het was niet nodig maar Nick ter Steege had een serieuze taak om de nul te houden wat het grote doel was na de 0-2 voorsprong. Ter Steege keek de strafschop nemen een keer goed aan en toen was het gebeurd. De spits van The Knickerbockers kreeg het wat benauwd en schoot de bal hoog tegen het vangnet aan. Klasse werk van onze uitstekende keeper en hierdoor konden we de eindstand op een mooie 0-2 zetten.

Man van de wedstrijd: ‘ons’ collectief!!

Volgende wedstrijd is op zaterdag 09-10-2021, uit tegen Rouveen 2 om 14:30u.