Terugblik 7x7 teams seizoen 2018-2019

Net als bij de zaterdag teams en de zaal teams kijken we ook terug op het seizoen van Vrouwen 3, Vrouwen 4 en 45+ oftewel de 'Golden Oldies'. We trappen af met de voorjaarskampioen bij de 7x7 teams.

Vrouwen 3 bekroont seizoen met kampioenschap

Vrouwen 3 kende een prima seizoen. Zowel in het najaar als het voorjaar deden ze tot de laatste speelavond mee om het kampioenschap. In het najaar werden ze 2e op de ranglijst HZVV Vr.3. De verloren wedstrijden tegen HZVV Vr.3 en sv Hodo Vr. 2 maakten uiteindelijk het verschil in de stand. Met 11 keer winst, 3 keer gelijk en 2 verloren wedstrijden deden ze het prima.

In het voorjaar sloegen de dames op de laatste speeldag keihard toe. Ze verwezen, na een gelijkspel tegen HZVV Vr.3 op de laatste speelavond, de kampioen terug naar de 3e plek op de ranglijst. Die avond wonnen ze hun overige drie wedstrijden en werden daarmee onbereikbaar vor nummer 2 op de ranglijst sv Pesse. Dat de dames nu al verscheidene jaren samenspelen werpt dus weer zijn vruchten af. Ze mogen zich als enige veldteam kampioen van vv Hollandscheveld noemen dit seizoen.

Vrouwen 4 laat goed najaar volgen door minder voorjaar

Vrouwen 4 speelde ook een najaars en voorjaars competitie en deed dit met wisselend succes. Waar ze in het najaar als debutant knap 3e werden konden ze in het voorjaar dit succesje niet evenaren en werden slechts 5e.

Vitesse'63 Vr.3 bleek in het najaar ongenaakbaar en won de competitie met 20 punten verschil. De Weide Vrouwen 4 stond met 10 punten voorsprong op Vrouwen 4 op een veilige 2e plek. Zie hier het krachtsverschil in het najaar.

In het voorjaar werden er beduidend minder wedstrijden gespeeld door de teams en de kampioen kon haar titel niet prolongeren. De runner-up van het najaar ging er met de titel vandoor. De 6 verloren wedstrijden maakten dat Vrouwen 4 slechts terug te vinden was op de 5e plek van de ranglijst. Alleen WIjster en ZZVV verloren meer wedstrijden dit voorjaar.

De 'Golden Oldies' weten titel niet te prolongeren

Het mannen 7x7 team van vv Hollandscheveld, de zichzelf benoemde 'Golden Oldies', spelen al jaren een hele competitie in de regio Hoogeveen.

Het prolongeren van een titel blijft het moeilijkste wat er is. Waar het aan ligt weet niemand maar het is een vast stand gegeven in de sportwereld.

Ook 45+ kan er over meepraten dit seizoen, oorzaken waren buiten het soms onnodige puntenverlies de vele blessures en dan met name spierblessures bij de, met alle respect, voetballende oudjes. Neemt niet weg dat vv Zuidwolde 45+ de terechte kampioen is geworden dit seizoen. Het meest in het oog springend was toch wel het 4 punten verlies op 28 september tegen vv Hoogeveen en Vitesse'63 die nu niet bepaald als groots voetballende teams te boek staan. Neem daarbij het gelijke spel, na de prima overwinning op de kampioen, tegen vv Noordscheschut in een wedstrijd met legio kansen voor 45+ en slechts 2 voor de Schutters en zie daar het seizoen in een paar zinnen gevangen. Uiteindelijk is 45+ nog op een prima 2e plek geĆ«indigd en kunnen ze toch terugkijken op een geslaagd seizoen.