SVBO de beter voetballende ploeg, Hollandscheveld de kansen

Angstgegner gedeeltelijk bedwongen

SVBO bleek vorig seizoen tweemaal de sterkste in de onderlinge ontmoetingen en dus had de thuisploeg wat recht te zetten.
De gasten hadden een kwaliteitsinjectie gekregen doordat vijf spelers van Zondag 1 de overstap maakten naar Zaterdag 1 en dus werd de opdracht voor Hollandscheveld er op papier niet makkelijker op. In het eerste kwart van de wedstrijd bleek al snel dat SVBO de beter voetballende ploeg was op de Oosthoek, maar veel kansen wist het team niet af te dwingen. Slechts eenmaal in de eerste helft moest Vos echt zijn klasse laten zien. Hij tikte de prachtige volley van Haitel vakkundig over de lat.
Keeper van Vilsteren had echter een drukke eerste helft. Op schoten van Dekker en snelle aanvallen van Hollandscheveld moest hij meerdere keren handelend optreden.
Het was Mol die uit een prachtige vrije bal van net buiten de zestien de bal via binnenkant paal het doel in krulde, 1-0.
Een kopbal van Dubbelboer verdween net naast het doel van Vos. De ingevallen van Eck kreeg na een prachtige aanval de bal en hij stelde Hagen in staat om de bal onhoudbaar acht van Vilsteren te knallen. Dekker had daarna de wedstrijd in het slot moeten gooien, maar hij schoot de prima voorzet van Hagen naast. Het venijn zat hem in de staart van de eerste helft. SVBO drong aan en Span maakte een overtreding op de rand zestien. Tot ontsteltenis van Oranje-Zwart legde de scheidsrechter de bal op de stip. N. Wessels pakte het kadootje vakkundig uit. Van Eck had nog een uitgelezen mogelijkheid om de score naar 3-1 te tillen, maar hij maaide half over de bal.
Na rust was het weer Dekker die had moeten scoren, maar één op één met van Vilsteren kwam de keeper als winnaar uit de strijd. Ook Snippe wist de keeper van SVBO niet te verschalken en hij groeide langzaam maar zeker uit tot ‘man van de wedstrijd’ voor de gasten.
Waar Hollandscheveld de kansen kreeg, maar niet benutte, was het Brands die met een knappe actie zichzelf ruimte verschafte en de bal achter Vos schoot.
Vos hielp zijn ploeg even later tot tweemaal toe en voorkwam daarmee een achterstand.
Van Eck, Hagen en Dekker hadden alsnog de overwinning op hun schoen, maar zoals gezegd van Vilsteren wenste niet meer te capituleren. Gezien de kansenverhouding deed Hollandscheveld zichzelf tekort, maar als je neutraal kijkt naar het voetbal deze zaterdagmiddag dan was een puntendeling hetgeen beide teams verdienden. Voor de aanwezige toeschouwers was het in ieder geval een leuke wedstrijd om naar te kijken.
Volgende week zaterdag speelt vv Hollandscheveld om 19.00 uur ’s avonds de uitwedstrijd bij CSVC te Coevorden.

28 sep 2024
Hollandscheveld 1