Supporter aan het woord - Jannie Vos

De 1e editie van de wintercolumns gaan van start. Even een korte uitleg hoe we hier toe zijn gekomen.

De PR-comissie is continue in de weer om de vereniging van nieuwe en leuke informatie te voorzien. Nu er een andere tijd heerst waar geen voetbal wordt gespeeld willen we onze achterban toch verblijden met vooral vermakelijke en interessante informatie. Na een tal van brainstormsessies kwamen we op het idee om wintercolums, tijdens de winterstop, in het leven te roepen. De wintercolumns is vooral gericht op de supporters van de club. Bij de zomercolumns komen mensen in voor die bij een elfal betrokken is en bij de wintercolumns is dat vooral de supporter langs de lijn.

We hebben weer leuke en interessante columns voor de boeg. De moeite waard om tijdens deze periode de wekelijks verschijnende columns te lezen.

We trappen de Wintercolumns van 2020 af met Jannie Vos die oa verteld wie ze is en hoe ze bij de vereniging betrokken is geraakt

• Zou jij je even voor willen stellen?

Ik ben Jannie Vos, ik ben 58 jaar. Ik ben een geboren en getogen Hollandscheveldse. Ik ben geboren in de boerderij aan de Albarstweg en ik kom uit een gezin met 12 kinderen.

Nu wonen we nog steeds in Hollandscheveld. Sinds kort alleen met mijn man Aart Jan. Beide kinderen wonen op hunzelf. Berthil woont samen met Ivana in Hollandscheveld. En Lennard woont samen met Michelle in Hoogeveen. Gelukkig brengt onze hond nog wat leven in de brouwerij.

• Hoe ben je ooit bij vv Hollandscheveld terecht gekomen?

In mijn jonge jaren kwam ik wel eens af en toe bij Hollandscheveld, dan had ik verkering en ging dan voetballen kijken. Maar sinds Berthil op voetbal  zit kom ik met regelmaat op de Oosthoek. Ik ben zelfs nog leidster / trainster geweest bij Berthil in de jeugd.

• Wat is het mooiste moment dat je hebt meegemaakt binnen de vereniging?

Dat beide jongens bij de senioren kwamen te keepen. Berthil zat bij HH’97 en ging toen weer naar vv Hollandscheveld. Dat vond ik mooi. En Lennard debuteerde op 16 jarige leeftijd in het eerste , dat is ook een bijzonder moment geweest. En nog geniet ik van hun beide onder de lat!

• Wat is het minst mooiste moment dat je hebt meegemaakt binnen de vereniging?

Pfff… ik zou het eigenlijk niet weten,. Dan denk ik toch de tijd waarin we nu zitten. Dat door het Coronavirus alles stil is komen te liggen. Ik mis het voetballen, maar ook de activiteiten in de kantine ( kantinedienst en het schoonmaken)

• Wat heb je in het verleden voor taken vervuld bij  vv Hollandscheveld en wat doe je nu nog?

Zoals ik al eerder vertelde ben ik leidster / trainster geweest en ik heb in het bestuur van HH’97 gezeten. Nu doe ik alles zo’n beetje wat met de kantine te maken heeft. Ik doe al meer dan 15 jaar de schoonmaak in de kantine, 2x in de week. Verder draai ik regelmatig kantinediensten, zit in de kantinecommissie, doe de inkoop voor de kantine, dus eigenlijk alle taken omtrent de kantine. En natuurlijk supporter bij Berthil en Lennard.

• Is er iets wat er verbeterd kan worden volgens jou bij vv Hollandscheveld?

In de communicatie kan er nog wel wat verbeterd worden. Ik merk regelmatig dat mensen dingen uit zichzelf regelen zonder dat de kantinecommissie hiervan op de hoogte is. Dit is zeker een aandachtspunt.

De pr wil Jannie bedanken, blijf gezond en hopelijk tot gauw op de Oosthoek