Strijdlustig Hollandscheveld onderuit in enerverend duel tegen Bergentheim.

Hollandscheveld – na de goede competitiestart vorige week in en tegen Hellendoorn, stond afgelopen zaterdag het tweede competitieduel op het programma. De oranje-zwarte dames ontvingen op sportpark de Oosthoek vrouwen 1 van Bergentheim, die in hun eerste wedstrijd maar liefst zes keer wisten te scoren. De dames van coach Jaap Snippe waren daardoor gewaarschuwd voor de aanval van Bergentheim.

In de eerste minuut leek Hollandscheveld al op weg naar de 1-0. Kimberley Knol liep met de bal de zestien van Bergentheim in. Door een overtreding in de zestien wist Bergentheim Kimberley van het scoren af te houden. En waar heel Hollandscheveld uitging van een penalty, werd er door de scheidsrechter een doeltrap gegeven. De dames lieten zich hier niet door van de wijs brengen en wisten door hoog druk te zetten met enige regelmaat er gevaarlijk uit te komen. Zo wist Sabrina van Nuil in de zesde minuut te ontsnappen aan haar tegenstander en ging recht op het doel af. Het schot werd net met de vingertoppen van de keepster tegengehouden. Nog geen twee minuten later was het weer Sabrina met een grote kans.

Hollandscheveld bleef maar komen en in de 10e minuut deed zich alweer een grote kans voor. Sabrina wist weer aan de rechterkant voor dreiging te zorgen en ditmaal had ze oog voor de vrijstaande Marjolein Korenhof. Zij had alle tijd om rustig aan te nemen en een schot te plaatsen. Het schot ging echter net langs de verkeerde kant van de paal. En zoals wel vaker: als de bal er aan de ene kant niet in wil, dan valt hij aan de andere kant. In de 14e minuut wist Bergentheim uit het niets de 0-1 te maken. Gelukkig viel de gelijkmaker enkele minuten later, niet verrassend kwam het gevaar wederom van de rechterkant. Sabrina wist weer op de doelvrouw af te lopen en ditmaal faalde ze niet waardoor het in de 20e minuut alweer 1-1 stond.

Het druk zetten bleef effectief, Hollandscheveld was echt de betere van de twee, maar vlak voor rust keken de dames weer tegen een achterstand aan. Een goed geplaatst schot, krullend in de kruising was onhoudbaar voor Anna-Joelle Stadman, die voor de tweede keer de bal uit haar doel mocht vissen. Met nog vijf minuten te gaan  in de eerste helft werden de dames uit Bergentheim steeds sterker. In de 44e minuut leek zelfs de 1-3 op het scorebord te staan. Echter wist Anna-Joelle het schot te blokken. Doordat ze hierbij hands maakte werd er wel op de rand van de zestien nog een vrije trap toegekend aan de ploeg uit Overijssel. Het schot uit deze vrije trap was echter ongevaarlijk en viel recht in de handen van Anna-Joelle.

Na rust waren er aan beide kanten kansen om de score uit te breiden. Vooral Bergentheim was gevaarlijk dichtbij de 1-3 na een uitbraak. Door goed verdedigend werk werd de goal echter voorkomen. Maar enkele tellen later, in de 53e minuut, keek de ploeg van aanvoerster Elleke Snippe alsnog tegen een grotere achterstand op. Een schot buiten de zestien was onhoudbaar voor Anna-Joelle die nu voor de derde keer werd gepasseerd. Hollandscheveld bleef strijdvaardig en Kimberley Knol wist in de 57e minuut de aansluitingstreffer te maken. Uit een toegewezen vrije trap wist zij de bal achter de keepster van Bergentheim te werken.

Hollandscheveld bleef zoeken naar de gelijkmaker en was er ook een aantal keer dichtbij. In de 80e minuut had Marleen Mens de gelijkmaker op de schoenen, maar het schot ging hoog over. In de 84e minuut van de wedstrijd kreeg de uitploeg een cadeautje van de scheidsrechter. Elleke Snippe zou een overtreding hebben begaan in de zestien en waar de scheidsrechter in de eerste minuut naliet om een strafschop te geven, wees hij nu, na aandringen van de tegenpartij, resoluut naar de stip. Hoewel Anna-Joelle de goede hoek koos, was de bal helaas onhoudbaar en daarmee werd de 2-4 binnen geschoten. En na 90 minuten bleef dit ook de eindstand.