Seizoen Hollandscheveld Vr. 1 ten einde na verlies tegen tweedeklasser

Hollandscheveld - Wat een mooie voetbalmiddag voor Hollandscheveld had moeten worden, verliep toch even anders voor de Oranje-Zwarte dames. In de play-offs werd er met 0-3 verloren van tweedeklasser Oranje Nassau waardoor het seizoen nu ten einde is gekomen. Hoewel de ploeg van Henry Strijker zeker niet onverdienstelijk speelde en er echt wel kansen om te scoren waren, was het de eerste keer dit seizoen dat dat de dames niet tot scoren wisten te komen.

Een doelpunt, dat al in de 7e minuut viel, bracht Hollandscheveld op achterstand. Doordat dat niet de eerste keer dit seizoen was dat de ploeg op een vroege achterstand kwamen, was er ook niet direct paniek. Wetende dat de dames altijd gedurende de wedstrijd beter weten te gaan spelen. En hoewel Oranje Nassau zeker het eerste half uur sterk was, merkte je ook deze wedstrijd dat Hollandscheveld steeds beter begon te voetballen. Er was echter een beslissend element dat deze wedstrijd behoorlijk vaak tegen zat, de scheidsrechter. Al in de eerste helft zag de arbiter een paar keer hands en overtredingen, aan beide kanten, over het hoofd. Dit zorgde ook voor een hardere wedstrijd, want alles leek op den duur toegestaan. In de eerste helft zorgde dat ook dat een speelster van Oranje Nassau per brancard het veld moest verlaten. Hoewel dit voort kwam uit een ongelukkige actie aan de kant van Hollandscheveld en er ook zeker geen kwaads inzat, liet de scheidsrechter eerst doorspelen tot de bal uit het veld was.

De tweede helft was niet heel veel anders; handsballen, hoofdblessures, overtredingen. De scheids liet veel doorgaan. Je merkte ook dat dit voor frustraties aan beide kanten zorgde en dat de overtredingen ook wat steviger werden. De tweede helft was Hollandscheveld wel de betere ploeg. Al resulteerde dat niet in een doelpunt. De 75e minuut van de wedstrijd zou vervolgens beslissend zijn. Hollandscheveld was in de aanval en Ranoe Vos schoot op doel. De bal raakte echter een uitgestoken arm van een veldspeelster, een duidelijker geval van hands kan je gewoon niet krijgen. Toch was er een man op het veld die er niets in zag en dat was de scheidsrechter. Tot overmaat van ramp viel uit de counter die volgde  de 0-2. Met nog een kwartier te spelen moest Hollandscheveld overgaan op alles of niets voetbal. Waardoor in de 95e minuut de 0-3 viel.

1 jun 2024
Hollandscheveld VR1