Prent dorpentoernooi

Als opmaat voor de 5e editie van het Prent Dorpentoernooi spraken we met de trainers van de organiserende clubs, als 2e in de rij Johan Sikkes, trainer van VV Hollandscheveld:
Sikkes is als jeugdvoetballer begonnen bij CEC. Daarna is hij op 12 jarige leeftijd bij FC Emmen gekomen en heeft hij daar de hele jeugdopleiding doorlopen. Met als klap op de vuurpijl 1 jaar in jong FC Emmen. In de senioren heeft Sikkes gespeeld bij SVBO, Emmen, Nieuw Buinen, CEC en Erica.
Zijn trainerscarriere begon 4 jaar bij de jeugd en daarna de senioren van Zwartemeer 2, Germanicus 2, HOC 1 en nu dus vv Hollandscheveld 1.

Op de vraag waar de vereniging VV Hollandscheveld voor staat vertelt Sikkes het volgende:
‘’VV Hollandscheveld staat voor een vereniging waar iedereen welkom is. En waar prestatie, plezier en het samen zijn voorop staan. Door de vele vrijwilligers is er een groot wij-gevoel. Dat maakt het speciaal bij de club’’.
De doelstellingen voor komend seizoen zijn als volgt:
‘’We hopen doordat de 1e en 2e selectie,  groter worden, er meer concurrentie zal zijn. En zo als team en individueel ons blijven ontwikkelen. Dan is er veel mogelijk komend seizoen’’.
De reden dat er gekozen is om deel te nemen aan het Prent Dorpentoernooi is als volgt: ‘’ Gezien de regionale uitstraling nodigt het al uit om deel te nemen. Door corona kon het 2 jaar niet door gaan. We kijken als vv Hollandscheveld er dan ook naar uit. Ook omdat het prima past in de voorbereiding’’.
Sikkes hoopt op 20 augustus op een finale plek van zijn eigen ploeg, en als hij zou mogen kiezen zou hij SC Elim of SV Hodo graag als tegenstander zien in deze finale.
Als er een finale tussen SC Elim en VV Hollandscheveld gespeeld gaat worden zal dit een broederstrijd worden tussen de trainers van beide clubs.

Wij wensen Johan Sikkes en VV Hollandscheveld uiteraard veel succes op het Prent Dorpentoernooi!