Noordscheschut 5 - Hollandscheveld 4

20 april, de uitwedstrijd naar Noordscheschut voor het 4e.
De weersomstandigheden waren typisch voor april, wat doet dat hij wil. Zonnige periodes afgewisseld met frisse buien.
De thuiswedstrijd tegen Noordscheschut ging eerder dit jaar jammerlijk met 2-8 verloren en zodoende had het vierde wat recht te zetten.
Het feit dat leider Stefan wederom een elftal op de benen had gekregen was een wonder te noemen, aangezien een groot deel van de spelers van het 4e te kampen heeft met een blessure. Gelukkig hadden Ron, Lars en Tom Kuik een vrij weekend en wilden zij zich op de zaterdagmiddag niet vervelen.
Om half 3 werd er onder het zonnetje afgetrapt en al gauw bleek dat het vierde zich vandaag niet zo makkelijk in een hoek zou laten dringen, zoals begin dit jaar wel het geval was. De wedstrijd golfde op en neer en beide teams waren gelijkwaardig. Toch was de eerste kans voor Schut, maar Tom Clement liet gelijk zien dat hij het keepen nog niet verleerd is. Wat bij menig keeper normaal gesproken een doelpunt is, werd door Tom vakkundig toch corner verwerkt.
Ook daarna had de eerste goal van de wedstrijd aan beide kanten kunnen vallen, maar het was toch Noordscheschut wat als eerste de 0 van het bord wist te krijgen. Een aanval over de linkerzijde was helaas onhoudbaar voor Gertjan en Edwin en de bal werd achter de kansloze Tom geschoven.
Toch deed dit doelpunt wat met het vierde, maar dan wel in positieve zin. Het spel werd steeds beter en met name de tandem Jeffrey en Lars dolden menigmaal de rechterflank van Schut. Ook strooiden zij met passes, waar uiteindelijk Ron Tom K mee wist te bedienen: 1-1. Voor rust had het 4e de marge nog een aantal malen kunnen vergroten en Schut mocht dan ook blij zijn met een 1-1 ruststand.
Na rust was er weinig veranderd en beide teams hielden elkaar nog steeds in evenwicht. Dat ervaring deze wedstrijd kon doen kantelen bleek na zo'n 20 minuten in de tweede helft: Danny en Jos kwamen in het veld en kort daarna wist Tom K zijn 2e van de middag te maken. Toch kreeg Noordscheschut nog de kans op de gelijkmaker; na een tweetal valpartijen waar menig acteur van GTST jaloers op kan zijn, lukte het de 3e keer toch: penalty! Toch wist Tom op de een of andere deze bal op de paal te kijken, waardoor het vierde op voorsprong bleef. Uiteindelijk wist de sterk spelende Lars de voorsprong zelfs uit te breiden tot 1-3, waardoor het 4e zich revancheerde op de nederlaag in de thuiswedstrijd.

MOTM: Tom Clement

Kan een afbeelding zijn van 2 mensen, mensen die volleyballen, mensen die voetbal spelen en de tekst 'V.V. HOLLANDSCHEVELD www.schuinder.nl 0528-265431 0528 265431 จีซม'

20 apr 2024
Noordscheschut 5