Nederlaag voor Dames Hollandscheveld in laatste thuiswedstrijd van 2023

Na vorige week in eigen huis te hebben gewonnen van FC Assen, kregen de dames van Hollandscheveld afgelopen weekend wederom een ploeg uit Assen op bezoek. Ditmaal was Asser Boys de tegenstander, maar waar vorige week de dames een overwinning uit het vuur wisten te slepen, moesten de Oranje-Zwarte dames dit weekend het veld verlaten met een 3-5 nederlaag.

De start van de wedstrijd was veel belovend en in de eerste helft waren beide ploegen redelijk aan elkaar gewaagd. Na nog geen kwartier spelen kwamen de gasten op voorsprong, maar nog in dezelfde minuut wist Mylenka Mol ook alweer de gelijkmaker te maken. Negen minuten later wist Hollandscheveld zelfs de voorsprong te pakken. Indy Strijker werd met een geweldige pass van Ranoe Vos op avontuur gestuurd. Even leek ze de bal te verspelen, maar Indy wist zich goed te herstellen en de 2-1 in de netten te werken. Maar vlak voor rust wist Asser Boys de stand weer gelijk te trekken. Hiermee leken beide ploegen met een gelijke stand de rust in te gaan. Maar op slag van rust wist Asser Boys de voorsprong weer over te nemen.

Na rust ging Hollandscheveld opzoek naar de gelijkmaker en was daar ook een paar keer dichtbij. Asser Boys dacht vervolgens de 2-4 te kunnen maken en de bal lag ook in het doel. Toch bleek de stand op 2-3 staan doordat de scorende speler wist te scoren nadat ze buitenspel stond. Ook aan de kant van Hollandscheveld werd een goal wegens buitenspel afgekeurd. Het was uiteindelijk aan de gasten om de score in de tweede helft daadwerkelijk te openen. Met nog zo’n tien minuten speeltijd wisten zij uit te lopen naar een 2-5 voorsprong. Milady van Dalen wist de stand nog wel op 3-5 te zetten, maar daarmee kon ze het puntenverlies niet voorkomen.

2 dec 2023
Hollandscheveld VR1