Nacompetitie finalewedstrijd vv Omlandia 2 - sc Rouveen 2 op 'de Oosthoek'

VERSU

FINALEWEDSTRIJD NACOMPETITIE OM PROMOTIE NAAR DE RES. 1E KLASSE

Aanstaande zaterdag vindt er op de 'Oosthoek' een finalewedstrijd plaats in de nacompetitie voor elftallen uitkomend in de res. 2e klasse voor promotie naar de res. 1e klasse.Tegenstanders van elkaar zijn deze middag vv Omlandia 2 en sc Rouveen 2. vv Hollandscheveld is verheugd dat ze deze teams mogen verwelkomen op ons prachtige sportpark en zullen ons als waardig gastheer gedragen. Uiteraard heb je aan het eind van de wedstrijd een winnaar en verliezer, maar wij hopen dat beide teams een sportieve strijd op de mat zullen leggen onder de nodige publieke belangstelling. Uiteraard is sc Rouveen 2 wel bekend, aangezien ze bij ons 2e in de competitie zaten, maar vv Omlandia 2 niet en daarom treffen jullie hieronder een korte voorstelling van beide teams en spelers geschreven door begeleiding van de elftallen aan.

sc Rouveen 2:
Over de gehele competitie was ZZVV de sterkste en werd daarmee de terechte kampioen. Bij Sc Rouveen 2 waren de resultaten voor de winterstop nog een beetje wisselvallig maar na de winterstop begon het te lopen zoals dat zo mooi heet. De laatste zes competitiewedstrijden werden allemaal gewonnen met o.a. mooie overwinningen in de derby tegen vv Staphorst en de koploper ZZVV en ACV de nummer 2. Op overtuigende wijze pakten we zo de 2e periode en gingen met veel vertrouwen de nacompetitie in. De 1e wedstrijd werd eenvoudig gewonnen van Loppersum 2 en in de halve finale werd LTC 2 uit Assen verslagen na 120 minuten voetballen en penalty’s. Je zag dat het zelfvertrouwen groot is bij het team want alle vijf de penalty’s werden overtuigend binnen geschoten. Sc Rouveen 2 heeft een mooie mix van diverse kwaliteiten; ervaring, enthousiasme, scorend vermogen, prima keepers en sterke verdedigers. Het is een team met een goede wedstrijdmentaliteit en een positieve spelopvatting. De finale van zaterdag is daarom ook een mooie bekroning op een topseizoen. We gaan er alles aan doen om deze prijs binnen te halen. Maar vooral ook genieten want zo vaak sta je niet in een finale om te kunnen promoveren.
Nacompetitie:
1e ronde nacompetitie Sc Rouveen 2 – Loppersum 2 3 – 0
2e ronde nacompetitie Sc Rouveen 2 – LTC 2, 0 – 0 na verlenging, sc Rouveen wint met penalty’s 5 – 4

vv Omlandia 2:
Omlandia 2 is dit seizoen gestart met een selectie van 17 man en 2 stafleden.
Allereerst kwam er een nieuwe hoofdtrainer: Devin van Wijngeeren en assistent trainer Arjan Tammenga verlengde voor nog 1 jaar.
Het team kwam dit jaar uit in de reserve 2e klasse C en door het vroegtijdig wegvallen van Wildervank 2, bleven er in deze klasse totaal 11 teams over.
In de beker werd het team in de poulefase uitgeschakeld. Twee keer winst en een nederlaag tegen Bedum 2 (net gedegradeerd uit de reserve hoofdklasse) bleek helaas niet genoeg.
In de eerste periode behaalde Omlandia een knappe 2e plaats achter de uiteindelijk terechte kampioen The Knickerbockers 5.
10 wedtijden, 21 punten, 30 doelpunten voor, 11 doelpunten tegen.
De tweede periode was achter wel een prooi voor Omlandia 2.
10 wedstrijden, 24 punten, 47 doelpunten voor, 9 doelpunten tegen
Uiteindelijk eindigde Omlandia dus met 45 punten op een knappe 2e plaats en was dus de hooggeplaatste periode kampioen.
Omlandia 2 is een echt vriendenteam, de meeste jongens kennen elkaar al jaren en naast het prestatie gebeuren staat de gezelligheid hoog in het vaandel. Het is een mix van ervaren spelers (oud eerste elftal) en jonge knapen die 1 a 2 jaar bij de senioren voetballen. We zullen zaterdag nog 1x alles geven en er 150% voor gaan, maar ik beloof u… Mocht het toch niet lukken dan zullen wij vooraan staan om dit super jaar met elkaar toch nog gezellig en sportief af te sluiten!

Nacompetitie:
De eerste nacompetitie speelde Omlandia thuis tegen een niet al te gemotiveerd Drenthina 2. Uitslag 5-0
De tweede wedstrijd won Omlandia met 4-3 van Helpman 2. Na 80 minuten stond het 4-1 voor Omlandia en uiteindelijk mochten we zeer blij zijn dat we als winnaar uit deze wedstrijd zijn gekomen.

Staf en Spelers sc Rouveen 2:
Staf:
Trainer: Klaas Mijnheer
Teammanager: Martijn Kuiper
Grensrechter: Alex Korterink

Spelers:
Hans Kisteman (k), Bas Wevers (k), Martin Nijboer, Herjan Dunnewind, Simon Mussche, Harmen van Dijk, Rob Kooiker, Ronald Vos, Carlo Dunnik, Tijn Ovinge,
Christian Korterink, Han Visscher, Johan Domine, Ruben Korterink, Ronald Kin,
Dylan Bisschop, Egbert Kruidhof

Staf en Spelers vv Omlandia 2:
Staf:
Trainer: Arjan Tammenga