Mooie middag voor het 4e

Zaterdag 11 mei, één van de eerste wedstrijden dit seizoen waarbij het weer echt mooi was! Voor het vierde zou dit de dag worden dat VVAK op bezoek kwam. De uitwedstrijd werd in december jammerlijk met 6-5 verloren, dus het vierde had wat goed te maken.

Stefan had ook deze keer weer een elftal (letterlijk!) bij elkaar gesprokkeld. Alleen ditmaal deed hij dit wel vanaf zijn vakantieadres. Ook zou deze wedstrijd de terugkeer van Berthil zijn, die 2 maand met een blessure aan de kant had gestaan.

Om half 3 werd er afgetrapt. De verdediging bestond vandaag uit Dylan, Ralf, Jeron en Jos. Op het middenveld waren Jan, Maurice, Pascal en Harco te vinden en Rick en Jeffrey vormden het aanvallende duo. Sander had ook nog tijd gevonden om vanaf zijn vakantieadres de honeurs aan de vlag waar te nemen. Bij het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Snippe waren dit ook alle spelers voor het vierde vandaag. Gelukkig kwamen Patrick en Nick na hun westrijd ons nog assisteren.

Vanaf de aftrap was overigens gelijk duidelijk dat de ervaring bij VVAK een grote rol speelde. De bal werd makkelijk rond gespeeld en het vierde kwam amper aan de bal. Tot grote mogelijkheden leidde dit overigens niet en het vierde hield makkelijk stand. Een kwartier voor rust leek de wedstrijd volledig te kantelen: een goede aanval kwam uiteindelijk bij Rick terecht en zijn vlammende schot spatte uiteen op de keeper, waar Pascal uiteindelijk van profiteerde: 1-0! Toch was het vlot daarna weer 1-1, omdat het vierde de bal niet in de ploeg wist te houden. Op slag van rust veranderde dit: Berthil die nog geen fatsoenlijke uittrap had gehad raakte de bal eindelijk goed en wist Rick te bereiken. Na een goede individuele actie betekende dit de 2-1 en ook gelijk rust.

Na de thee kwam het vierde slap uit de kleedkamer. Binnen 5 minuten had VVAK de achterstand omgedraaid in een 2-3 voorsprong. Toch was het 4e nog niet knock-out en begon het zelfs beter te voetballen. Helaas resulteerde de vechtlust van het 4e in een vervelende schouderblessure voor de rechtsback van VVAK. Na een korte onderbreking was het vierde echt los. Allereerst scoorde Jeffrey de 3-3 waarna Nick de 4-3 op het scorebord zette. Het slotakkoord kwam van Rick en Maurice: 6-3!

Daarna was het tijd om van een welverdiend flesje bier op het terras te genieten.

MOTM Rick de Jonge

9 dec 2023