Monsterscore voor dames Hollandscheveld

Zwartsluis – Na de 1-2 Nerderlaag in de beker tegen Meppel, stond vandaag een uitwedstrijd op het programma tegen DESZ uit Zwartsluit. De ploeg speelde afgelopen seizoen nog hun wedstrijden tegen onder andere het tweede elftal van Hollandscheveld en is uiteindelijk gepromoveerd naar de derde klasse. Voor enkele speelsters van dames 2 die bij het eerste invallen geen onbekende tegenstander dus. De wedstrijd werd door Hollandscheveld met 2-16 gewonnen. Met nog geen kwartier spelen stond de score al op 0-4. Voor de Oranje-Zwarte dames was het dus een heerlijk potje voetbal in deze nazomerdagen.

Mylenka Mol, Elleke Snippe en Milady van Dalen bezorgden de ploeg van Henry Strijker een bliksemstart. Met nog geen kwartier gespeeld, hadden zij de stand al op 0-4 weten te zetten. Het was het begin van een doelpuntrijke wedstrijd. Waarbij het scoren veel al werd onderbroken door drinkpauzes of de rust. Ranoe Vos nam in de 20ste minuut de 0-5 op haar rekening  en na een korte onderbreking was het vervolgens Milady die haar 2e van de dag maakte. Met een 0-6 score, bestaat er altijd een kans dat je eventjes verslapt, en toen dat even gebeurde wist DESZ daar direct van te profiteren. Het was geen startschot van een tegenoffensief want vrijwel direct daarna maakte Mylenka haar zuivere hattrick compleet en zij zorgde er tevens voor dat Ranoe de ruststand op 1-8 wist te brengen.

De tweede helft was een kopie van de eerste helft.  Wederom lag er binnen het kwartier weer vier goals in het netje. De eerste kwam te staan op naam van Claudia Duinkerken die vanuit een corner het doel wist te vinden. Ranoe Vos was vervolgens de tweede speelster van Hollandscheveld die een hattrick wist te scoren. En daarmee was het nog niet gedaan. Ook Milady ging voor de hattick en wist deze door het opjagen van de keepster redelijk eenvoudig binnen te tikken. Mylenka en Milady gingen vervolgens met elkaar de strijd aan wie de meeste goals kon maken. Beide wisten vlak achter elkaar de 1-12 en de 1-13 binnen te schieten. En net als in de tweede helft wist DESZ weer te profiteren van een klein momentje van onoplettendheid. Maar dat was niet meer dan een doekje voor het bloeden. Want na de 2-13 Wist Sabrina van Nuil de bal over de keepster in het doel te koppen. En was het slotakkoord voor Milady en Mylenka die beide hun 5e goal van de dag wisten te maken waarmee zij de eindstand op 2-16 wisten te zetten.

7 sep 2024
DESZ VR1