Matige vertoning op ‘de Oosthoek’

Eindelijk rolde de bal weer in competitieverband en BSVV was de tegenstander.

Beide teams kampten met de nodige personele problemen. Met name de 1e helft was van een bedenkelijk niveau bij beide teams. Tuurlijk waren er kansen en mogelijkheden voor beide teams om de score te openen. Zo gaf, de uitstekend spelende, Schonewille in de 5e minuut een dieptepass op Odink, maar die zag zijn schot op de paal belanden. De op links doorgebroken Nijboer leverde prima voorzet af en het was Blokzijl die ternauwernood de bal over het eigen doel wist te werken. Blokzijl stond na een kwartier spelen weer op de juiste plek om een schot van Deelstra te blokken zodat Vos niet hoefde in te grijpen. Nog voor het half uur had Snippe de thuisploeg op een 1-0 voorsprong moeten zetten. Odink bediende Kiers en diens voorzet werd door Snippe op vijf meter voor het doel van BSVV over geschoten. In de 1e helft kregen de aanwezige toeschouwers niet veel meer te zien en dus werd er gerust met een 0-0 stand.

Meteen na rust kreeg BSVV een corner. De kopbal van Zuidema werd door Blokzijl van de lijn gekopt.

Daarna drukte de thuisploeg de gasten steeds verder terug. Eerst werd een schot van Hagen geblokt en even later kopte hij een corner van Snippe op de lat. Wat Hollandscheveld ook probeerde BSVV weigerde te capituleren en de mogelijkheden die het kreeg werden matig afgewerkt. Het was de mee opgekomen Schonewille die Kiers de mogelijkheid op 1-0 bood, maar diens schot was te slap.

Dezelfde Kiers ging er 10 minuten voor tijd vandoor op links. Na een prima actie belande zijn goede voorzet echter achter de te vroeg ingelopen Snippe en Hagen.

De laatste grote kans op de winst was weer voor Snippe, maar de afwerking was systematisch voor zijn wedstrijd deze middag. Eindstand: 0-0.

Man vd wedstrijd: Bertin Kiers